Čokoládový koláč s hroznovým vínem


Přišlo to dřív, než jsem sama měla v plánu. Původně jsem chtěla začít točit videa po 6. lednu, ale předevčírem byl fajn den, bylo fajnový světlo venku. Ano, světlo pro natáčení je velice důležité. Alex byl taky v dobrém rozmaru, tak jsem si řekla, že teď nebo nikdy.

Mám tu dobrotu pro milovníky čokolády. Tohle mi maličko připomnělo Brownies. Chuťově, ne konzistencí. No a protože je to čokoládový, já jsem do těsta dala 80% čokoládu, tak hroznové víno skvěle chuť té čokolády naruší. Navíc koláč není díky hroznům suchý, ale krásně šťavnatý. Vyzkoušejte tenhle recept.

A něco k době pečení. Koláč by měl být během hodiny upečený. Kdo má starší troubu, může to trvat déle. Já ho pekla déle, asi hodinu a půl. Když jsem z trouby chtěla vyndat formu, viděla jsem, že je těsto uprostřed syrové. Zvýšila jsem teplotu na 180°C a koláč neustále kontrolovala. Sledovala jsem prostředek. Jakmile se uprostřed koláče nic nehnulo, zapíchla jsem párátko, abych věděla, zda je upečeno.


Suroviny:
500 g hroznového vína bez peciček (drobnější hrozny)
150 g hladké mouky
170 g cukr krupice
1 vanilkový cukr
1/2 lžičky skořice
1 lžíce mandlových lupínků
150 g změklého másla
4 vejce (bílky a žloutky zvlášť)
150 g kvalitní čokolády
2 lžíce rumu
2 lžičky prášku do pečiva

trocha moučkového cukru na posypání

Hrozny opláchněte, nechte okapat a dejte do mísy. K hroznům přisypte 2 lžíce cukru z dávky 170 g, přidejte mandlové lupínky, skořici, vše zamíchejte a dejte stranou.

Máslo dejte do mísy od robota a vyšlehejte do pěny. K máslu přisypte zbylý cukr s jedním sáčkem vanilkového cukru a vše společně utřete. Než se máslo a cukr vyšlehá, rozpusťte čokoládu s rumem. Čokoláda začne tuhnout, ale ničemu to nevadí. Dejte ji stranou vychladnout.

K utřené máslové směsi přidejte žloutky a zašlehejte je. Následně zašlehejte i čokoládu.

K mouce přidejte prášek do pečiva, promíchejte a suchou směs postupně přidávejte k té čokoládové.

Ze 4 bílků vyšlehejte tuhý sníh a opatrně ho zapracujte do těsta.

Polovinu těsta dejte do máslem vymazané a kakaem vysypané formy. Jakou použijete záleží na vás.  Dortovou nebo jako já na chlebíček. Na těsto dejte vrstvu proslazených kuliček vína. Navrch dejte druhou polovinu těsta a zbylé kuličky vína.

Víno můžete dát pouze do první vrstvy a navrch už jen samotné těsto.

Formu vložte do předehřáté trouby na 175°C a pečte 1 hodinu. Pokud by po hodině bylo těsto syrové, teplotu v troubě zvyšte na 180°C, ale koláč hlídejte.

Po upečení jsem koláč nechala vychladnout a pocukrovala ho.





Komentáře

Populární příspěvky