Domácí oříšková granola/müsli




Jak jsem psala na Facebooku, ve čtvrtek jsem natočila nový videorecept a vzhledem ke stavu, v jakém jsem byla, jedná se o recept velice jednoduchý. A pokud je tu mezi vámi nějaký milovník müsli, tak je tu správně.


Nepřicházím samozřejmě s ničím novým. Dnes už si kde kdo připravuje granolu doma, ale pro mě to taky donedávna byla jedna velká neznámá :).

Na této granole je super, že si do ní můžete dát, co máte rádi. Víte, co do ní dáváte a hlavně víte, že se netváří jen zdravě. Müsli z obchodu, co si budem, je přeci jen plné cukru.

Granolu můžete jako já, připravit oříškovou. V závěru, jak říkám ve videu, můžete přidat čokoládu. Taky můžete dělat granolu se sušeným ovocem či s čerstvým.


Granola má trvanlivost 14 dnů a pokud byste do ní použili čerstvé ovoce, je potřeba ji spotřebovat rychleji. Tu s ovocem si ukážeme někdy příště.

Suroviny:
150 g ovesných vloček
150 g žitných vloček
100 g medu
70 g lískových oříšků
50 g slunečnicových semínek
50 g plátkových mandlí
20 g chia semínek
50 g kokosového oleje
10 g kakaa

Nejprve jsem smíchala suché suroviny ovesné a žitné vločky, mandle, lískáče, chia semínka, slunečnicová semínka a kakao. Vše jsem promíchala. Nakonec jsme přilila kokosový olej a med. Rukama jsem směs důkladně promíchala, aby bylo vše obaleno medem.

Hotovou směs jsem vysypala na plech vyložený pečicím papírem, rozprostřela po plechu a vložila do předem vyhřáté trouby na 160°C. Granolu jsem pekla 30 minut, během kterých jsem ji 2x promíchala, aby se pekla ze všech stran.

Po upečení jsem nechala granolu zcela vychladnout a poté jsem ji přendala do uzavíratelné sklenice.

Do ještě horké granoly můžete přidat nasekanou kvalitní čokoládu.

Granola má trvanlivost asi 14 dnů.

Do misky nebo na talířek si dejte řecký jogurt. Přidejte granolu, ovoce a vše zakápněte sirupem. Pak už si jen nechte chutnat.















Komentáře

Populární příspěvky