Trdelník na plechu

 


Tento recept budou někteří z vás určitě znát, protože je z webu Pekárnománie. Já jsem ho nedávno viděla nasdílený v jedné skupině, a řekla jsem si, že ho musím vyzkoušet a pro vás i natočit, protože recept je velice jednoduchý. Těsto je po upečení jako peříčko a ačkoli se nejedná o klasický Trdelník, tak i tento chutná výborně. 

Místo lískových ořechů můžete na Trdelník použít mandle, vlašáky nebo směs ořechů. Kdo je nesmí, může trdelník jen zasypat skořicovým nebo vanilkovým cukrem. 



Suroviny:

450 g polohrubé mouky

250 ml mléka pokojové teploty

100 g krupicového cukru

80 g rozpuštěného másla

25 g droždí

3 lžíce rumu

3 žloutky

1 balíček vanilkového cukru

150 g ořechů (lískové, mandle, vlašský ořech) - původní recept uvádí 200 g - 250 g


Domácí skořicový cukr:

na 90 gramů krupicového cukru dejte 10 gramů skořice


Pekárna

Do nádoby od pekárny nalijte mléko, máslo, rum a přidejte žloutky. Dále přisypte mouku, droždí, krupicový cukr, vanilkový cukr a sůl. 

Nádobu vložte do pekárny, navolte program těsto a pekárnu nechte pracovat. Těsto bude řidší, ale nemusíte se ničeho bát, krásně vykyne. 

Vykynuté těsto přendejte na pomoučněnou plochu a ještě ho propracujte. Bude se lepit, takže můžete přidat trochu mouky. Já jsem si celá dlaně zasypala moukou, aby se mi s těstem lépe pracovalo a nemusela jsem přisypávat příliš mouky

Propracované těsto dejte na plech vyložený pečicím papírem a po celé jeho délce ho prsty roztáhněte. Ruce jsem si máčela ve vodě, aby mi šlo těsto lépe roztáhnout a nelepilo se. Doporučená velikost plechu je 27x35 cm. Větší plech by mohl způsobit, že těsto bude nízké a při pečení se vysuší. Těsto na plechu ještě nechte kynout na teplém místě až 30 minut

Ze zbylých bílku si část odeberte, vidličkou je vyšlehejte a potřete jimi vykynuté těsto.

Těsto zasypte ořechy. 

Plech vložte do trouby předehřáté na 180°C a trdelník pečte 20 - 25 minut

Po vytažení plechu z trouby trdelník zasypte domácím skořicovým cukrem. 


Robot nebo ruční zadělání těsta

Mouku do mísy, důlek, do něj droždí, zasypat lžičkou cukru (to droždí), zalít trochou vlažného mléka a cca 20 minut nechat na teplém místě vzejít kvásek. Ke kvásku potom zbylé ingredience. Jen tedy sůl nedávejte přímo do kvásku, ale někam ke stěně mísy. Zadělejte těsto. 










Komentáře

Populární příspěvky