Špaldový borůvkový koláč


Dnes mám pro vás recept, který jsem natočila už tak před 3 měsíci, ale nedostala jsem se k tomu, abych ho přes léto dokončila. Jedná se o špaldový borůvkový koláč. Pokud máte k dispozici jahody, maliny nebo jiné drobné ovoce, neváhejte ho použít. 

Tento koláč je na přípravu jednoduchý a rychlý, takže se toho vůbec nemusíte bát. Navíc se jedná o zdravější variantu koláče, kdy je použita špaldová mouka. 



Suroviny:

Borůvky nebo jiné drobné ovoce

140 g celozrnné špaldové mouky

140 g hladké špaldové mouky

1/2 sáčku prášku do pečiva

40 g třtinového cukru

250 ml mléka


Drobenka:

100 g hladké špaldové mouky

 90 g třtinového cukru

1 lžička skořice

70 g másla

Do mísy nasypte obě mouky, prášek do pečiva a cukr. Všechny suché suroviny promíchejte a přilijte mléko. Ze všech surovin vypracujte těsto. Těsto by nemělo být příliš tuhé, takže pokud je potřeba, přilijte ještě trochu mléka. Těsto by mělo být lité.

Hotové těsto vlijte do vysypané a vymazané koláčové formy a stěrkou ho rozetřete do stran. Povrch těsta zasypte borůvkami nebo jiným drobným ovocem. Množství borůvek jsem dala od oka, ale rozhodně jsem na nich nešetřila.

Koláč dejte zatím stranou a připravte si drobenku z mouky, cukru, skořice a másla. Připravenou drobenkou zasypte celý koláč. Ten vložte do předehřáté trouby na 180 °C a pečte ho 45 minut. Po upečení nechte koláč zcela vychladnout.







Komentáře

Populární příspěvky