❄ Vánoční edice ❄ Kakaové sádlovky s marmeládou



Recept na další tradiční vánoční cukroví je tu a není to nic jiného, než kakaové sádlovky nebo důlkové koláčky. Každý je známe nejspíš pod jiným názvem.


Sádlovky můžete plnit jakoukoli zavařeninou, nejlépe rybízovou, není však nutné do ní vmíchávat cukr, jako u Husarských koláčků. Sádlovky jsou už tak dost sladké.

Kakaové sádlovky je dobré dělat alespoň týden dopředu, aby těsto vsáklo marmeládu a změklo.


Suroviny (35 ks):
170 g hladké mouky
150 g moučkového cukru
150 g sádla
60 g kakaa
Marmeláda (nejlépe rybízová)
Cukr moučka na poprášení
Mandle

Do mísy nasypte mouku, cukr a kakao. Přidejte sádlo a ze všech surovin vypracujte hladké těsto. Hotové těsto zabalte do potravinové folie a uložte do druhého dne do lednice.

Druhý den nechte těsto povolit a odebírejte z něj kousky o váze 15 g. Z každého kousku těsta tvarujte kuličky, které vyskládejte na plech vyložený pečicím papírem.

Na každou kuličku jsem lehce zatlačila dlaní a poté jsem do ni druhým koncem vařečky udělala důlek. Kuličky jsem zploštila proto, aby tolik nepraskaly. Pokud i tak nějaká kulička při tvoření důlku praskla, opět jsem vytvarovala kuličku, zatlačila na ni dlaní a udělala jsem do ni důlek.

Plech se sádlovkami vložte do předehřáté trouby na 170°C a pečte je asi 10 minut.

Upečené sádlovky nechte vychladnout a poté důlky vyplňte marmeládou. Použila jsem tu samou marmeládu, jako v předchozím receptu, tedy višňovou.






Komentáře

  1. Píšete alespoň týden dopředu, ale je možné je udělat již nyní? Tedy 3 týdny předem?

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky