Vázané koláče



Dlouho jsem na koláče měla chuť, tak jsem se do nich pustila. Trošku tomu ještě nahrávaly ty kvasnice v lednici a kilo tvarohu... 🤷‍♀️ Tady ho teda kilo potřebovat nebudete, nebojte.

Těsto jsem klasicky zadělala v domácí pekárně. Je to v tuhle chvíli moje nejlepší kámoška při zadělávání a kynutí. No, myslím si, že nejen v tuhle chvíli... Dřív jsem si říkala, že pekárna je super, protože s Alexem moc času na nic není, nic nejde dělat v klidu... A teď když nad tím tak přemýšlím... Přijde mi super všechno vzít, dát to do pekárny, hodit si nohy na stůl a za hodinu a půl mám hotovo 😁. Já vím, těsto chce lidské teplo a tak. No, chtěla jsem jen říct, že ji budu asi na zadělávání využívat dál, i když už to bude s Alexem jednodušší 🙂.


Samozřejmě vám sem v rychlosti napíšu, jak zadělat těsto bez pekárny.

Zadělání těsta v robotu nebo ručně: Mouku do mísy, důlek, do něj droždí, zasypat lžičkou cukru (to droždí), zalít trochou vlažného mléka a cca 20 minut nechat na teplém místě vzejít kvásek. Ke kvásku potom zbylé ingredience. Jen tedy sůl nedávejte přímo do kvásku, ale někam ke stěně mísy. No a zadělejte těsto. Podle potřeby přisypávat mouku nebo přilít mléko. Těsto nechte min. hodinu kynout.


No a co bych řekla ke koláčům... Byly moc dobrý 😁. Upozorňuji vás, že po upečení se po nich málem slehla zem. První plech byl hned pryč, takže jsem pak svým tělem bránila ten druhý, abych měla nějaký koláče, které si vyfotím.

Taky na sebe prásknu to, že se mi většina koláčů otevřela během pečení. Párátko to tentokrát nedalo. Těsto nakynulo během pečení a bylo vymalováno. Ale na výslednou chuť to rozhodně vliv nemělo.


Těsto:
450 g polohrubé mouky
200 ml vlažného mléka
90 g rozpuštěného másla
60  g krupicového cukru
21 g droždí
2 žloutky
špetka soli

1 žloutek s trochou vody na potření
Moučkový cukr na posypaní

Náplň:
400 g měkkého tvarohu
70 g moučkového cukru
1 vanilkový cukr
1 vejce
nastrouhaná kůra z citronu
200 g povidel (použila jsem povidla z jablek)

Do nádoby od pekárny dejte rozpuštěné máslo, vlažné mléko, žloutky a polohrubou mouku. Dále přidejte do jednoho rohu nádoby špetku soli, do druhého rohu nádoby rozdrobte droždí a zasypte ho krupicovým cukrem. Nádobu vložte do pekárny, navolte program těsto a pekárnu nechte pracovat. 

Než vykyne těsto, připravte si tvarohovou náplň z tvarohu, moučkového cukru, vejce a vanilkového cukru. Kdo by chtěl, může ještě přidat kůru z citronu. Pak už stačí jen všechny suroviny vymíchat.

Vykynuté těsto vyklopte na pomoučněnou pracovní plochu, krátce propracujte a vyválejte na plát silný asi 5 mm. Těsto rozkrájejte na čtverce. První čtverce jsem dělala velké asi 10x10 cm. Ze zbylého těsta jsem dělala menší čtverce.

Žloutek rozšlehejte s trochou vody a potřete jim okraje těsta. Do středu těsta naneste lžíci tvaroh a něj dejte lžičku povidel. Protilehlé cípy přeložte a spojte jako šáteček.

Koláče dávejte na plech vyložený pečicím papírem a nechte ještě 10 minut kynout. Poté je potřete zbylým žloutkem a koláče dejte na 20 minut péct do předehřáté trouby na 180°C.

Koláče nechte vychladnout a poprašte je moučkovým cukrem.



Komentáře

Populární příspěvky