Úžasně nadýchané kokosové kostky



Kokosovými kostkami jsem se inspirovala na internetu od japonské kolegyně. Jejich příprava je strašně jednoduchá a přísahám, že jsem snad nikdy nejedla nic tak krásně nadýchaného. Než přejdeme k samotnému receptu, rád bych se zde zmínila o pár surovinách, které v receptu použiji.



  • V receptu je použit vinný kámen. Já jsem pořídila prášek do pečiva, který vinný kámen obsahuje  a seženete ho v DMku nebo v prodejnách zdravé výživy. 
  • Kokosový džus jsem zakoupila v Bille asi za 50,-. Nedoporučuji používat klasický džus. Ty obsahují navíc např. banán a jablko. 
  • Pokud zakoupíte kokos, je v něm i šťáva, kterou do receptu používám. 
  • Z kokosu jsem použila i dužinu 
  • Poslední je kokosové mléko. Opět jsem ho zakoupila v Bille, cca za 30,-. Mají ho i v Albertu. 
Jak jsem psala na začátku, nic tak krásně nadýchaného jsem ještě nejedla. Pokud kostku stisknete mezi prsty, vrátí se do původního tvaru. Je jak houba 😊. Nařezané kostky jsem do rána měla v kuchyni ničím nepřikryté a byly stále krásně nadýchané a ani neoschly. 

Kolegyně z Japonska použila na kostky coconat meat, což je kokosová dužina, která je měkká. Na internetu jsem našla kilo za 349,-. Je tedy na zvážení každého z vás, jaký kokos použije.

Suroviny:
90 g hladké mouky
60 g krupicového cukru
50 g kokosového džusu
50 g kokosového mléka
50 g rostlinného oleje
20 g krupicového cukru
4 žloutky
4 bílky
1 lžička prášku do pečiva s vinným kamenem
1/4 lžičky soli
1/2 lžičky citronové šťávy

Do mísy dejte žloutky, přisypte 20 g krupicového cukru, sůl a metličkou vše vymíchejte. Dále přilijte olej a opět vše vymíchejte. Ke žloutkové směsi nalijte kokosové mléko a promíchejte. Poslední tekutou složkou je kokosový džus, který do směsi nalijte a opět důkladně promíchejte.

Do tekuté směsi prosejte hladkou muku s lžičkou prášku do pečiva s vinným kamenem a opět metličkou vše společně vymíchejte.

Bílky nejprve vyšlehejte do pěny a poté postupně začněte přisypávat 60 g krupicového cukru. Dále do bílků přilijte 1/2 lžičky citronové šťávy. Bílky vyšlehejte do tuha.

Ke žloutkové směsi přidejte trochu vyšlehaného sněhu a metičkou ho zapracujte. Žloutkovou směs přelijte zpět ke zbylému sněhu a vše důkladně promíchejte stěrkou.

Těsto vlijte do menšího plechu, nejlépe 20x20 cm. Já měla plech maličko větší, ale čím menší bude, tím vyšší kostky budete mít. Těsto po plechu rozprostřete a uhlaďte.

Dužinu z kokosu navrstvěte na těsto. Dužinu vykrajujte na tenké plátky. Silnější plátek by zůstal i po upečení tužší.

Nakonec vložte plech do předehřáté trouby na 150°C a pečte 35 - 45 minut. Já pekla tak dlouho, dokud povrch korpusu nebyl narůžovělý.

Po upečení vyndejte korpus z plechu, stáhněte z jeho boků pečicí papír a nechte ho vychladnout. Po vychladnutí nařežte korpus na kostky.






Komentáře

Populární příspěvky