Pečeme dětem: Piškotoví Brumíci

Tak mi to nedalo a rozhodla jsem se pátrat po dalším receptu, který bych zkusila na toho slavného domácího Brumíka. Ne že by mi ten první Brumík nechutnal, ale druhý den jsem si říkala, že bych chtěla, aby bylo těsto víc nadýchané. Aby to bylo víc měkké. Aby to bylo piškotové těsto. A nebylo to ze špaldové mouky. Samozřejmě kdo chce, ten si ji tam dá.


Pátráním po receptu na nejlepšího Brumíka jsem došla k závěru, že musím zkusit toho kupovaného. Prostě musím vědět, v čem tkví to jeho kouzlo. Vlastně ono je to jasný. Jeho kouzlo tkví v přidaných látkách. Takže v chemii. Ale i přes to chci znát jeho chuť.



A co bych vám řekla k receptu? Co jsem pozměnila?
V podstatě jsem vše dodržela, jen jsem dala 3 PL třtinového cukru, 3 lžíce mléka, místo šťávy z citronu jsem dala vanilkový extrakt. A tentokrát jsem vynechala kakao :D.
Do receptu jsem si přidala kokos podle chuti a do dospěláckých Brumíků dala čokoládu :).

I přes to, že mám silikonovou formu na medvídky, vymazala jsem ji trochou oleje. Někteří medvídci v první várce před vymazáním měli nechtíc amputované packy :D.

Pokud sem zavítal nějaký pečící začátečník, doporučuji pročíst před pečením těchto pár rad - zde klikni.

A teď už jdeme na ten recept.

Suroviny:
6 středně velkých vajec
6 lžic cukru krupice (můžete použít i třtinový cukr)
6 lžic polohrubé mouky
3 lžíce oleje
šťávu z ½ citronu
mléko podle potřeby (asi 5 lžic)
1/4 sáčku prášku do pečiva (nedávám - díky bílkům je těsto nadýcháné)
kakao, tuk a hrubou mouku na formu

Postup: 
Troubu předehřejeme na 170°.

Oddělíme žloutky od bílků. Žloutky utřeme s cukrem do bílé pěny, přidáme citronovou šťávu a olej. Postupně přidáváme mouku smíchanou s práškem do pečiva, pokud ho použijete, jinak stačí pouze mouka. V případě potřeby těsto naředíme mlékem.



Nakonec vmícháme sníh z bílků (před šleháním do bílků přidejte špetku soli).












Těsto naplníme do formiček asi ze 2/3 (kdo použil prdopeč). Kdo nepoužil prdopeč plní po okraj. Do části těsta můžeme zamíchat kakao, kokos, ořechy. Fantazii se meze nekladou. Pečeme asi 25 minut. opět záleží na velikosti medvídků.






Kde koupit formu na medvídky jsem zmiňovala už v předchozím článku, takže se tam klidně podívejte, ať víte :).



Komentáře

Populární příspěvky