Vánoční edice: Makové cukroví

Hvězdičky, kolečka, kytičky... To záleží na každém z vás. Já dělala asi 2 roky po sobě hvězdičky, ale letos jsem si řekla, že udělám jiný tvar. A proč jsem se rozhodla pro změnu? Je to kvůli krému. Hvězdička je hezká věc, ale prostoru pro krém je v tomto případě málo, takže jsem letos vzala do ruky vykrajovátko ve tvaru kytičky. Nechtěla jsem klasicky jen kolečko, protože kolečka už jsou u lineckého a kakaových knoflíku. Snad jsem nesáhla vedle :-).



Myslím si, že u tohoto cukroví si na své přijdou milovníci máku. Já se mezi ně úplně neřadím, ale samozřejmě ochutnám :-). Já to mám s tím mákem takový složitější, ale tím vás zatěžovat nebudu :-).


Letos jsem k ruce měla pomocníčka bordeláře :-). Asistuje u každého pečení. Moc nepomáhá, dělá bordel, vyžaduje pozornost, vejská, sápe se po cukroví - ať upečený nebo syrový :D. Je mu to jedno hlavně, když se může motat :-).





Tak asi rovnou přejdeme na recept...

Těsto:
300 g hladké mouky
250 g moučkového cukru
250 g másla
250 g pomletého máku
1 vejce
(cukrářské zdobení, citronová poleva)

Náplň:
400 ml mléka
1½ sáčku vanilkového pudinku
150 g másla
150 g cukru

Postup:
Prosátou mouku, cukr, změklé máslo, mák a vejce vypracujeme na hladké těsto. Zabalené ve fóliio nechte aspoň 2 hodiny odpočinout v ledničce. Pak ho vyválejte na plát, vykrájejte z něj např. hvězdičky a na plechu s pečícím papírem je pečte 15 minut v troubě předehřáté na 180°C.
Vychladlé hvězdičky spojujte vždy po dvou krémem a potřete citronovou polevou. Můžete je zdobit drobným cukrářským zdobením.
Náplň: Uvařte z mléka a pudinkového prášku hustý krém. Až vychladne, prošlehejte ho s máslem utřeným s cukrem.

NEZAPOMEŇTE: Až dáte chladnout pudink, položte na jeho povrch potravinovou folii. Neudělá se vám na něm škraloup. Pokud to takto dělat nechcete, budete muset pořád míchat :-).

Komentáře

  1. Hezký den, je prosím tohle cukroví s náplní skladovatelné (aspon týden), nebo jen k okamžité spotřebě? Díky za radu. Irena

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky