Vánoční perníčky/medovníčky ❄ Vánoční edice ❄


Tohle je jeden z receptů, o který se s vámi podělím. Ty ostatní si můžete najít na netu, a když nepoužijete Heru, tak to bude vždycky dobrý :-).

Tohle jsou Medovníčky s velkým M. Pár let zpátky jsem perníčky pekla. Jenže mi vadilo, že těsto při rozvalování praskalo a moc dobře to nešlo. A asi za další rok mi perníčky v troubě popraskaly. Ne že by nedržely tvar. Ale jejich povrch byl takový vrásčitý a nehezký. Byly dobrý, ale protože já perníčky nezdobím, protože jsem na to levá, tak potřebuji, aby povrch perníčku byl hladký. A tak jsem si na nějaký ten čas dala od perníčků pauzu. Jenže pak si tak brouzdám po netu a na co nenarazím. Na Medovníčky. A tak slovo dalo slovo a odteď už nic jiného dělat nebudu :-).


Není tam máslo, není tam kakao, je tam med, perníkové koření a jsou neskutečně moc dobrý. Těsto se perfektně rozvaluje a co je bomba - těsto je trvanlivé, můžete ho mít doma v lednici až 14 dnů. Já ho měla v lednici týden.

Tak jdeme na recept?

Suroviny:
550 g hladké mouky
225 g cukr moučka
1 čajové lžičky sody
1/2 balení perníkového koření
125 g medu
3 - 4 vejce (podle velikosti)
--------------------------------------------
Postup:
Do mísy si proseju mouku, cukr, půl balíčku perníkového koření a sodu. Vezmu si druhou mísu a do ní suchou směs opět proseju. Celé to zopakuji 5x. Prosévání mouky nepodceňujte. Díky tomu se mouka provzdušní a i perníčky budou lehké a provzdušněné.

Dále si ve vodní lázni nechám ohřát med. Tak, aby byl pouze vlažný. Med jsem pomalu vlévala do mouky a těsto zpracovávala rukama. Postupně jsem přidávala jedno vejce po druhém nastřídačku s medem.

Těsto jsem si vyklopila na pomoučněnou pracovní desku a vypracovala jsem ho dohladka.
Hotové těsto jsem dala do mikrotenové tašky a uložila ho do lednice. Potravinovou folii nepoužívejte, těsto zvětši svůj objem. Těsto je trvanlivé, můžete ho nechat uležet až 14 dnů.


Já jsem měla těsto v lednici týden. Rozválela jsem ho na 3 mm silný plát a vykrojila perníčky. Ty jsem přendala na plech vyložený pečícím papírem. Perníčky jsem pomazala lehce našlehaným bílkem.

Perníčky jsem vložila do předehřáté trouby na 180°C a pekla je 10 minut. Dobu pečení a barvu perníčku si hlídejte. Měly by být lehce dozlatova. Pokud byste je tam nechaly déle, budou vysušený.

Upečené perníčky jsem vyndala na studený plech, aby byly zespodu hladké a rovné.

Tady můj um končí, takže jsem vychladlé perníčky uložila do dózi, kde budou měknout. Na změknutí potřebují svůj čas, takže perníčky peču vždy koncem listopadu.


Perníčkům zdar :-)

Komentáře

Populární příspěvky