Quiche

A protože dělám milión jiných věcí, tak jen v rychlosti se rozepíšu a vložím sem recept na Quiche (kiš), který jsem upekla ve čtvrtek.

Quiche je slaný koláč z křehkého těsta, který pochází z Francie. Podává se buď jako teplý předkrm nebo lehký a rychlý oběd. Quiche může mít různé náplně – zeleninovou, masovou, sýrovou nebo třeba houbovou – podle naší chuti. Více si oněm můžete přečíst zde.

Já jsem si na Quiche nešla zbaběle koupit listové těsto:-) a ani to křehké, stejně bych ho tady asi nesehnala, ale udělala jsem si své Pâte brisée. Pravdou je, že při vyvalování to nebylo úplně ono, ale jak můžete vidět, přesunout těsto do formy se mi podařilo.
Existuje taková vychytávka, že vyválíte těsto, vykrojíte kolečka nějakou skleničkou a ty pak kladete do formy. Škoda, že jsem si na to nevzpomněla, když jsem se snažila těsto namotat na váleček a přenést do formy :-).

S těstem pracujeme rychle a nejlépe, když budete mít studené ruce, tak si je buď vystrčte z okna nebo je máčejte ve studené vodě (ty si pak samozřejmě osušte:-)).

Na křehké těsto budete potřebovat:

150 g hladké mouky
120 g vychlazeného másla nasekaného na kousky
3 – 4 lžíce ledové vody (ideálně z rozpuštěného ledu)
2 lžíce vychlazeného zeleninového vývaru (můžete nahradit vodou)
špetka soli
špetka moučkového cukru



V míse rychle prsty zpracujeme mouku a máslo tak, aby vznikly lupínky ve velikosti ovesných vloček, je důležité těsto nepřepracovat. Posolíme, pocukrujeme (můžete vynechat), přidáme vodu a popř. vývar podle potřeby tak, aby vznikla hladká lesklá koule (tekutiny jsou ledové, aby se nám “vločky” neporušily), kterou dáme do fólie na hodinku odpočinou do ledničky. Rozehřejeme troubu na 190°C.
Odpočaté těsto rozválíme na kruh a vložíme do máslem vymazané formy na koláč nebo dort, dno propícháme vidličkou a pokud chceme zabránit nafouknutí, vyložíme pečícím papírem a nasypeme fazole, čočku nebo rýži. Dáme předpéct na 10 minut do trouby.

Na náplň:

4 vejce
250 ml smetany
špetka soli
špetka pepře
špetka muškátového oříšku

- toto je základ náplně.

V míse smícháme všechny základní ingredience. Poté improvizujte podle obsahu lednice:-), nebo pokud chcete ochutnat klasický Quiche Lorraine stačí použít google:-).

Já použila slaninu, kterou jsem orestovala na pánvi - slaninu jsem nakrájela na kostičky.
Špenát jsem spařila.
Toto klademe na koláč a následně zalijeme vaječnou směsí se sýrem (já dala kozí sýr).

Dáme znovu do trouby na cca 35 minut. Hotovo máte, když náplň už není tekutá, zbytečné nepečte dlouho, ať nepřijdete o šťavnatost.



Tak dobrou chuť.





Komentáře

Populární příspěvky