Tartelettes á la rhubarbe - Rebarborové koláčky

Další z vynikajících dezertů z Francie. Vůbec nechápu, že jsem do dnešního dne neměla rebarboru ráda. Nejspíš něco z dětství... o_O



Pečení byla naprostá pohoda. Opravdu nic složitého, až na chybu v receptu, ale tu zde neuvádím :) Jediná práce byla s těstem. V receptu je uvedeno, že se mají přidat 2 lžíce vody. Musela jsem přidat víc, abych z toho měla těsto, takže pokud recept někdo zkusíte, nelekejte se a dle svého uvážení vodu postupně přidávejte:)


Jediná věc, který jsem se obávala bylo, že by se mi mohlo nadzvedávat těsto, ptž jsem doma nenašla ani jednu fazoli nebo rýži. Vážně nic. Těsto jsem jen párkrát propíchla vidlou a vlastně jsem fazole na zatížení ani nepotřebovala :)K pečení celého koláčku snad jen to, že jsem pekla dokud neměl krém zlatavý povrch.

Jo a jen tak mimochodem - víte, že rebarbora je vynikající afrodiziakum? :)

Takže pokud někdo na zahrádce rebarboru má nebo by chtěl zkusit něco jiného, než je drobenkový koláč, tak recept je tady:

Ingredience na těsto:

70 g změklého másla
3 žloutky
špetka soli
špetka kardamomu (lze nahradit zázvorem a citr. kůrou nebo šťávou)
170 g hladké mouky
40 g kukuřičného škrobu
2 lžíce vody (musela jsem přidat víc, aby z těsta bylo těsto)

Náplň:
3 vejce
200 g moučkového cukru
250 ml Crème Fraîche (lze nahradit 150 ml 40% smetany ke šlehání a 100 ml mléka)
1/2 čajové lžičky kardamomu
150 g rebarbory nakrájené na kousky

V míse ušlehejte máslo do světlého krému. Postupně přidejte žloutky, kardamom, sůl, mouku, škrob a přilijte vodu. Směs přeneste na pomoučněný vál a vypracujte těsto. Dejte do mísy, přikryjte fólií a zchlaďte 1 hodinu v lednici.

Troubu předehřejte na 180°C. Těsto vyválejte a vykrojte podle velikosti vaší formy. Boky formy vymažte máslem a dno vyložte pečícím papírem. Zasypte fazolemi, aby se těsto nezvedalo. Dejte do trouby a pečte asi 15 minut.
Náplň: V míse smíchejte vejce a cukr do světlého krému. Přidejte crème Fraîche, kardomom a rebarboru. Směs vlijte do těsta a pečte asi 20 minut. 

Naďa







Komentáře

Populární příspěvky