Citronové cupcakes

Je neděle, a jak už to tak bývá, tak každou neděli peču. Už se to stalo takovým pravidlem, takže prostě musím :)
Jenže doma toho moc nebylo, do krámu se mi nechtělo, a tak pečení muselo probíhat v duchu, co dům dal.
Věděla jsem, že to budou cupcaky a chtěla jsem, aby byly citronový. Většinou takový ty běžný suroviny, jako je mouka, cukr apod. doma mám. Vajíčka byly taky a ani máslo nechybělo. A světe div se, i ten citron mám. Takže naprostá pohoda a mohla jsem se pustit do tvoření :)

Takže máslo, cukr, kůru z citronu dáme do mísy a šleháme. Potom přidáme postupně vejce... Naprostá paráda :) A pak to přišlo: Vmíchejte citronovou šťávu. Tak ji vmíchám. Mám docela ráda recepty, kde když se stane něco, co nečekáte, tak Vás na to autor třeba upozorní. Třeba na to, že jakmile přidám citr. štávu k surovinám, tak se ta hezká hmota změní v něco ošklivýho a zdrcnutýho. Ale tak zachovala jsem paniku, ptž ze včerejšího dne, kdy pekla Míša Mandarinkový mufíky vím, že to bude v pořádku :) Ale i přesto si trvám na tom, že nějaká zmínka o tom tam být mohla. Někdo by mohl namítnout, že to je přeci jasný, když tam dáš něco kyselýho, tak se stane to, co se stane. Ne, není to jasný, jasný? :)

Tak dál... Pak už zbývala jen mouka smíchaná s prdopeč. Postupným přidáváním bylo těsto hezčí a hezčí, ale taky jsem z něj ve finále moc nadšená nebyla. Když jsem jim plnila košíčky, tak jsem se modlila, aby těsto v troubě povolilo a rozlilo se do celého košíčku. Naštěstí cupcakový Bůh existuje a moje modlitby byly vyslyšeny :) Citronový cupcaky se povedly :)

A teď krém. Máslový jsem zrovna nechtěla, ale taky běžně nemívám v lednici tvaroh. A mléko taky došlo, abych udělala pudinkový krém. Mascarpone tam taky nenajdu a sýr Philadelphia už vůbec ne. Takže zpátky k máslu. Ještě jsem měla limety, takže volba krému byla jasná, ale najít nějaký recept bylo horší, protože v lednici mám prostě jen to máslo a NIKAM NAKOUPIT NEPŮJDU :) Takže jsem se vrhla na přípravu a mezitím cupcaky chladly.

Takže nějaký máslo, cukr, šťáva a kůra z limet. A ani nevím proč, ale napadl mě ještě kokos, takže jsem ho do krému vrazila a část ještě dala do trouby, aby chytnul barvičku a vynikl na krému :) Takže pak už jen stačilo cupcaky ozdobit a posypat kokosem, kterému jsem přidala trochu toho opálení :)

Zdobení - další věc. Prostě potřebuju jít na kurz. Zatím u mě platí: Do třetice všeho dobrého... Mám doma takovej svůj vlastní kurz sebeovládání, když pominu to vztekání se :)

Každopádně se zadařilo, cupcaky jsou na světě. Dostala jsem z toho akorát chuť na limetkový sorbet...

A teď k chuti cupcaku a krému. Je to dobrota, co si budeme povídat. Cupcake je nadýcháný. Jen mi to příjde dost sladký, takže příště určitě uberu cukr. A krém? Abych řekla pravdu, tak toho mám plný zuby :D Já ho totiž pořád užírala během zdobení a teď už ho nějak nechci ani vidět O:) A i u něj uberu cukr :) Každopádně z té bídy, co doma je, se mi povedla dobrota :) (plácá se po rameni:D)


Kdo by chtěl vyzkoušet, tady je recept:


Citronové cupcakes (12 ks) - já jich mám 14
125g změklého másla
125g cukru - tady bych dala 100g
kůra z 1/2 citronu
2 vejce
2 lžíce citronové šťávy
150g hladké mouky
1/2 lžičky prášku do pečiva
Šlehejte máslo s cukrem a kůrou do světlé pěny.  Po jednom přidejte obě vejce a dobře zamíchejte. Vmíchejte citronovou šťávu. Postupně přidávejte mouku smíchanou s práškem. Naplňte 12 papírových košíčků a pečte při 180° asi 15-20 minut dozlatova.

Limetkový krém s kokosem
150 g másla
160 g cukr moučka - tady asi 120g
kůra z limety
šťáva z půlky limety a od oka kokos :)

Šlehejte máslo s cukrem do světlé pěny. Přidejte kůru z limet a kokos. Na závěr cupcaky dozdobte kokosem, který nechte chvilku v troubě, dokud nezezlátne.

Naďa


                                                        Tady nepanikařit, bude to dobré :)










Komentáře

Populární příspěvky