Čokoládový fondant

Nedělní tradiční tradici jsem porušila a upekla si v sobotu. Už nějakou dobu mě lákal Čokoládový fondant a Flan Caramel. Takže hezky popořadě.

Čokoládový fondant


Je to vlastně takový "suflé", ale fondant se nedělá ze sněhu. Šlehají se celá vejce a fondant nám umožňuje horký dortík z formičky vyklopit. A není tak zrádný, jako "suflé".

A těď k věci. Celý dortík je o tom, že poté, co ho rozříznete nastane  "wau efekt", tedy z dortíku vyteče čokoláda. Ten se ale v mém případě nekonal a to z jednoho prostého důvodu. Možná ze dvou :)

Každý tak nějak ví, jak jeho trouba peče. U mě je to tak, že když se má péct něco 30 minut, pobude si to v troubě o 15 až 20 minut déle. Tento dortík se má péct 9 minut na nejvyšším roštu. Kraje dortíku mají být vyšší než je prostředek, což by mělo značit, že je uvnitř nedopečená čokoláda, která způsobí ten efekt, kvůli kterému to děláme :) A tak jsem si řekla, že minuta až 1,5 minuta navíc v mojí troubě bude dostačující. A to byla ta chvíle, kdy jsem neměla troubu podceňovat.


Další věc, která se na tom mohla podepsat, byly formičky. Nebyly to ty klasický zapékací na muffiny, ale na mini dortíky. Jiný doma prostě nebyly... Takže jsem se polepšila a koupila ty správné :) Chuťově je to neskutečná dobrota. S použitím kvalitní čokolády není co zkazit, protože i bez wau efektu je to orgasmus v hubě :) No a s malinovou omáčkou to může být naprostý luxus :) Ale to až příště :)













Flan Caramel 


Tradiční španělský dezert. Je to vlastně taková forma pudinku. A na vrchu toho všeho je karamel. Důležitá věc na karamelu je to, že ho nesmíte připálit :D Mně se to tak trošičku povedlo :) Cukr s vodou si tak probublává, dlouho se nic neděje a pak to začne hnědnout. Rychle to začne hnědnout a vy musíte vystihnout ten správný okamžik :)

I přes to, že jsem věděla, že jsem ho malinko připálila jsem pokračovala ve tvoření. Karamel jsem nalila do připravených formiček a pustila se do zbytku. Takže vejce, žloutek, cukr, smetana, mléko, vanilkový lusk, amaretto a citronovou kůru, na kterou jsem zapomněla smícháte a vznikne tekutina, kterou do formiček rozdělíte a dáte to na cca 45 minut do trouby v pekáčku, který je zalitý vařící vodu do poloviny výšky formiček. A pak už jen čekáte na tu dobrotu. Po upečení je potřeba nechat důkladně vychladit. 

Jenže mě ta dobrota neohromila. Už u receptu bylo napsáno tučným písmem: Tradiční dezert najde jak své zastánce, tak i odpůrce. Zatím se bohužel řadím mezi odpůrce, ale doma se po tom docela zaprášilo :)

















U obou dezertů to nevzdávám. Čokoládový fondant po rozříznutí příště vyteče a Flan Caramel? Tomu dám ještě šanci, aby mi zachutnal :) A zkusím nepřipálit karamel a přidám citronovou kůru :)


Naďa




Komentáře

Populární příspěvky