Křupavé máslové sušenky s belgickou čokoládou




Dnes mám pro vás recept na sušenky s belgickou čokoládou, které jsem tvořila špičkou Sultánka. Odkaz, kde tuto špičku zakoupíte je zde.


Sušenky jsou krásně křupavé a pokud je připravíte, věřím, že jimi potěšíte své děti nebo vnoučata.

Řekla bych, že k létu se tyto sušenky hodí. Pokud plánujete nějakou dětskou oslavu, určitě je zkuste. Věřím, že se po sušenkách jen zapráší.


Suroviny na cca 30 sušenek:
200 g hladké mouky
130 g změklého másla
105 g moučkového cukru
15 g vanilkového pudinkového prášku
1 lžička vanilkového extraktu
1 vejce
Mandlové plátky 
100 g čokolády

Do mísy dejte změklé máslo a moučkový cukr. Vše vyšlehejte do pěny.

Dále přilijte vanilkový extrakt a vejce. Opět vše vyšlehejte.

Do směsi přisypte vanilkový pudinkový prášek a hladkou mouku. Opět prošlehejte.

Sultánku (špičku) si dám do cukrářského sáčku, který naplním vzniklým těstem. Na pečící papír pomocí špičky a sáčku vytlačte těsto. Je potřeba si papír přidržovat, aby vám šla špička odtrhnout. Sušenky jsem zkoušela dělat i na silikonové folii na makronky, kde to šlo líp. Špičku jsem dala na podložku a vytlačila jsem těsto. Nadzvedla jsem ji až tehdy, bylo-li těsto k okraji.

Sušenky pečte v předehřáté troubě na 180°C asi 12 minut. Dobu pečení si hlídejte a sušenky kontrolujte.

Upečené sušenky nechte vychladnout na mřížce a poté si přendejte na tác. Do každé sušenky vložte plátek mandle.

Dále si rozehřejte čokoládu, já použila belgickou, a tu po lžičkách nanášejte na mandle. Mandle je v sušence proto, aby čokoláda nevytekla.

Sušenky dejte do lednice, aby čokoláda zatuhla.





Komentáře

Populární příspěvky