Cake pops - dortová lízátka




Dnes mám pro vás recept na dortová lízátka nebo-li cake pops, které jsem chystala na oslavu narozenin našich kluků. K přípravě potřebujete korpus nebo odřezky z dortu, smetanu, čokoládu, tyčky na lízátka nebo špejle, cukrové kuličky a kdo by chtěl, dají se i pořídit sáčky, stuhy nebo štítky na cake pops. Mám i stojan na cake pops a je to opravdu výborný pomocník.


Tady mám pro vás odkazy, kdyby jste si chtěli něco pořídit nebo se alespoň podívat, o čem to píšu.
Sáčky na cake pops: https://1url.cz/TMUyh
Stojan: https://1url.cz/jMUyC
Držák na cake pops: https://1url.cz/eMUyZ


Sepíšu vám sem postup na cake pops. Celý recept najdete tady. Tenhle korpus na lízátka jsem už jednou pekla a můžu ho doporučit.

Z dávky připravíte 30 - 40 lízátek.

Korpus:
150 g proseté polohrubé mouky
110 g  hnědého cukru
90 g změklého másla
170 g zralého banánu
80 g zakysané smetany
1/2 lžičky prášku do pečiva
1/2 lžičky jedlé sody
1/2 lžičky perníkového koření
2 vejce

Ganache:
200 g kvalitní čokolády
100 ml smetany na vaření

Poleva na lízátka:
400 g čokolády v peckách nebo klasická

Další:
Tyčky na lízátky + sáčky + cukrářské kuličky na ozdobení

Máslo s cukrem vyšlehejte do pěny. Dále zašlehejte jedno vejce po druhém. Mouku, prášek do pečiva, jedlou sodu a perníkové koření prosejte do jiné mísy. Banán rozmačkejte. Ke směsi másla, cukru a vajíček střídavě zašlehejte moučnou směs, banán a zakysanou smetanu. Těsto vlijte do dortové formy vyložené pečicím papírem. Vložte do trouby předehřáté na 180°C a pečte 25 minut.

Korpus nechte vychladnout a poté ho rozdrobte do větší mísy.

Dále si připravte Ganache. Do misky nalámejte čokoládu. Smetanu přiveďte k varu a ihned stáhněte z plotny. Nalijte ji na připravenou čokoládu a nechte 1 minutu stát, aby čokoláda povolila. Poté vše vymíchejte v hladkou ganache.

Ganache nalijte k rozdrobenému korpusu a zapracujte ji. Vznikne hmota, ze které budete tvořit kuličky. Nejprve jsem ale mísu dala asi na hodinu do lednice, aby se mi s hmotou lépe pracovalo.

Z těsta jsem odebírala kousky a vždy je odvážila, aby měly 20 g. Lízátka pak budou jedno jako druhé.

Odvážené kousky jsem dala ještě do lednice a pak jsem z nich tvořila kuličky. Následně jsem kuličky odložila do lednice. Můžete použít i mrazák. Jde potom vše rychleji, ale pozor, ať na těsto/kuličky nezapomenete.

Nad vodní lázní jsem si rozpustila polevu/čokoládu. Do polevy/čokolády jsem namočila tyčku a tu jsem poté zasunula do kuličky. Dejte pozor, aby vám tyčka neprošla celou kuličkou.

Tyčky jsem dávala do stojanu a poté jsem ho vložila do lednice, aby čokoláda zatuhla a tyčka v lízátku pevně držela.

Poté jsem si odebírala jedno lízátko po druhém. Lízátko jsem namočila v polevě, přebytečnou polevu jsem oklepala, lízátko jsem posypala kuličkami a vrátila ho stojanu, který jsem dala do lednice, aby čokoláda rychle tuhla a netekla z lízátka dolů.

Rozpustit můžete i klasickou čokoládu nebo čokoládu v peckách. Já použila belgickou.

Jakmile čokoláda na lízátkách zatuhla, už jsem je jen zabalila do sáčku, uvázala a bylo hotovo.










Komentáře

Populární příspěvky