Plněná focaccia se Schwarzwaldskou šunkou, mozzarellou, sušenými rajčaty a rukolou


Po týdnu je tu nový videorecept a tentokrát je to plněná focaccia. Chystala jsem se na ni už dlouho - ostatně jako se chystám dlouho i na vše ostatní :D. Prostě mi dlouho trvá, než se k něčemu dokopu, protože mezitím je bambilion dalších věcí, které musím nutně udělat :).

Přiznám se, že jsem ji pekla poprvé, takže jsem se docela obávala o výsledek. Ještě ve chvíli, kdy jsem měla těsto na plechu, jsem výsledku moc nevěřila. Bylo to buď a nebo. A vyšlo to - jen to byl trochu adrenalin :).

Focaccia je italský chléb a jak říká Emanuele Ridi, nemá být tlustá, jako buchta. Pár receptů na takovou focacciu jsem viděla, ale tato plněná mi přišla lepší.


Suroviny mi daly na naplnění třech chlebů, tedy 3 kousků z té jedné focacci. Tu poslední snědl náš malej živočich samotnou - on má něco proti salámům, sýrům a dalším věcem na pečivu... Nechápu.

Těsto 
250 g hladké mouky
12 g čerstvého droždí
1 čajová lžička soli
200 ml vlažné vody
Olivový olej
Mořská hrubozrnná sůl 

Na naplnění
Schwarzwaldská šunka
1x Mozzarella
Sušená rajčata 
Rukola
Olivový olej nebo můžete použít olej ze sušených rajčat

Do mísy jsem si dala hladkou mouku, na jednu stranu mísy jsem rozdrobila droždí a na druhou stranu jsem nasypala lžičku soli. Vše jsem zalila vlažnou vodou a zamíchala. Jakmile se vše spojilo, začala jsem hníst těsto, dokud nebylo hladké a pružné. Chvilku to zabere, až 10 minut.
Mísu jsem zakryla potravinářskou folií a dala na teplé místo kynout.

Po hodině jsem měla těsto vykynuté a zespoda mísy můžete vidět, jak se vytvořily bubliny.

Těsto jsem si vařečkou přesunula na plech vyložený pečícím papírem, navlhčila jsem si prsty do vody a těsto jsem rozprostřela. Těsto na focacciu by nemělo být vysoké, jako buchta, ale zase z něj neuděláme úplně tenkou placku - focacciu chceme plnit.

Jakmile mám těsto rozprostřené, nechám ho asi ještě 10 minut na plechu odpočinout. Poté si opět navlhčím prsty a po celé ploše těsta udělám důlky.

Těsto zaliji olivovým olejem a posypu hrubozrnnou solí. Stačí jen trocha soli, protože sůl je i v těstě.
Plech s focacciou vložím do předem vyhřáté trouby na 220°C a peču dozlatova, trvá to asi 20 minut.

Než se focaccia upeče, připravím si věci na její naplnění. Tedy šunku, mozzarellu nakrájím na plátky, sušená rajčata dám okapat a nakrájím je na proužky a na balkon na svou balkonovou zahrádku jsem si zašla utrhnout onu rukolu, kterou jsem opláchla a osušila :).

Po upečení nechám focacciu vychladnout na mřížce a poté ji rozdělím na 4 díly. Jeden dílek rozříznu v půlce a pustím se do plnění.



Focacciu jsem naplnila zmiňovanou Schwarzwaldskou šunkou, mozzarellou, okapanými sušenými rajčaty a rukolou, kterou jsem zakápla olejem ze sušených rajčat.

Přiklopím druhou částí focacci a mám hotovo.

Dobrou chuť :)








Komentáře

Populární příspěvky