Nutella cheesecake



Z Facebooku nebo Instagramu někteří z vás vědí, že jsem minulý týden pekla Nutella cheesecake.
Dort jsem pekla k svátku. Bylo mi řečeno - nic nekupuj, něco mi upeč, tak jsem se do toho pustila.



Není na tom v podstatě nic složitého, takže co budete potřebovat?

Sušenkový základ:
260g Bebe kakaových sušenek (do základu můžete použít i jiné cookies, klidně i Oreo)
140g rozpuštěného másla

Forma na dort o průměru 25 cm
Alobal
Pekáč větší, než je forma

Náplň:
680g Žervé (nebo Philadelfie - zakoupíte v Tescu)
180g 40% smetany ke šlehání (Nenahrazovat mlékem!!! Smetanu mít nejlépe 40%)
100g krupicového cukru
1 vanilkový cukr (lze nahradit lžičkou vanilkového extraktu)
1/2 čajové lžičky soli
400g Nutelly
4 celá vejce

Ganache (ganaž):
110 ml smetany ke šlehání
250g Nutelly

Na ozdobení:
Jahody



Začala jsem tím, že jsem si rozdrtila dvě balení čokoládových BeBe sušenek. K nim jsem přilila rozpuštěné máslo a celé jsem to zamíchala dokud se směs nespojila.

Připravila jsem si dortovou formu o průměru 25 cm a obalila ji alobalem až k okraji.
Směs jsem natlačila do formy na dort a vytvořila okraj.

Sušenkový základ jsem dala péct do spodní části trouby předehřáté na 180°C, na 10 minut. Po upečení jsem ho nechala vychladnout a troubu stáhla na 160°C.

Mezitím jsem si připravila náplň z Žervé. Samozřejmě kdo chce, sáhne po Philadelfii, ale Žervé je při tomto množství sice levnější, nicméně stále chutnou variantou.

Žervé jsem v míse mixovala dohladka. V průběhu mixování jsem použila stěrku, aby se Žervé dostalo od stěn mísy a rozmixovalo se rovnoměrně.

Dále jsem k Žervé přilila smetanu ke šlehání, přidala jsem krupicový cukr a balíček vanilkového cukru. Vanilkový cukr nahraďte extraktem, pokud ho máte. Dále jsem přidala 1/2 čajové lžičky soli a při nízkých otáčkách jsem vše spojila dohromady. Další na řadu přišla Nutella. Té jsem použila 400 g a opět vše v robotu spojila dohromady. Na závěr jsem do mísy přilila vidličkou rozmíchaná vejce, které jsem do směsi zapracovala ručně. Hotovou směs jsem vlila na sušenkový základ a povrch jsem uhladila.

Dortovou formu jsem si přenesla do většího pekáče, než je průměr formy a zalila ho horkou vodou. Stačil mi 1,5 vody, aby dosahoval do poloviny dortové formy. Takto jsem dala cheesecake péct do spodní části trouby. V mé troubě se pekl hodinu a třičtvrtě. V lepší troubě se může péct pouze hodinu. Povrch cheesecaku by měl být pevný - tím jsem se řídila i já.

Po upečení jsem nechala cheesecake chladnout 1 hodinu v pootevřené troubě. Pak jsem ho vyndala a kraje cheesecaku objela nožem. Poté jsem opatrně sundala formu a nechala cheesecake zcela vychladnout.

Na cheesecake jsem si připravila ganache. Na tu jsem potřebovala smetanu ke šlehání , kterou jsem na plotně zahřála. Jakmile začala vřít, stáhla jsem ji a zalila jí připravenou Nutellu a vše jsem důkladně zamíchala.

Hotovou ganache jsem nalila na vychladlý cheesecake a rozetřela jí i po stranách dortu, kam jsem ji nechala stéct, proto je dobré mít cheesecake na mřížce a pod ní plech.

Cheesecake jsem ozdobila jahodami a dala ho do lednice zatuhnout. Pokud byste měli na cheesecaku větší vrstvu ovoce, doporučuji ho potřít želatinou, aby ovoce neosychalo. Potřené želatinou zůstane krásně lesklé.







Komentáře

Populární příspěvky