Trhací bylinkový chléb - Pull Apart Bread - Domácí pekárna



Máme tu další recept na přání a tím je Trhací chléb.

Protože jsem tento chléb dělala poprvé, hledala jsem inspiraci na internetu a přes nepřeberné množství receptů jsem se inspirovala tím z www.pekarnomanie.cz, který mě zaujal hlavně tím, že je těsto bez mléka, másla a vajec.



Co je skvělý na tomto chlebu? Dá se trhat :D, ale hlavně si do něj můžete dát jakoukoliv náplň a mně už se teď hlavou honí spousta nápadů.

Těsto jsem na rozdíl od původního receptu zadělávala v domácí pekárně. Kdo pekárnu nemá, mrkne sem, jak zadělat těsto bez ní.



Suroviny:
180 ml vody
20 ml slunečnicového oleje
lžička soli
1/2 lžičky cukru
30 g žitné chlebové mouky
60 g pšeničné chlebové mouky
210 g hladké mouky
12 g droždí

Náplň:
50 g rozpuštěného másla + máslo na potření chleba zvrchu
2 stroužky česneku
bylinky (petrželka, pažitka, oregáno, bazalka, rozmarýn)
strouhaný sýr Grana Padano

Těsto jsem zadělávala v domácí pekárně, do které jsem nejdříve nalila vodu a slunečnicový olej. Dále jsem přidala sypké suroviny - žitnou chlebovou mouku, pšeničnou chlebovou mouku a hladkou mouku.

Do jednoho rohu pekárny jsem nasypala 1 lžičku soli. Uprostřed moučné směsi jsem udělala důlek a do něj rozdrobila droždí. To jsem zasypala 1/2 lžičkou cukru a trochou mouky.

Na pekárně jsem si zvolila program Těsto a spustila ho. Zpočátku pekárně maličko pomohu dostat mouku z rohů a pokud je potřeba, přiliji trochu vody nebo přidám mouku. Poté už nechávám pekárnu pracovat.



Za hodinu a půl jsem měla těsto vykynuté a přenesla si ho na pracovní plochu, kterou jsem si pomoučnila, protože těsto hodně lepilo. Poté jsem těsto propracovala a rozválela na obdélník přibližně 30×50 cm.

Nyní jsem si připravila náplň z rozpuštěného másla, do kterého jsem přidala oregáno, rozmarýn, pažitku, bazalku a česnek. Kolik si čeho dáte záleží čistě jen na vás.

Na rozválené těsto jsem nanesla náplň, kterou jsem zasypala sýrem Grana Padano.

Rozválený plát jsem rozřízla na 5 pruhů a ty jsem následně naskládala na sebe. Poté jsem je nařezala na 6 dílků.

Formu na biskupský chleba jsem si vyložila pečícím papírem a jednotlivé dílky těsta jsem do ní naskládala nastojato - řezem nahoru.

Protože mám maličko větší formu, prázdné místo jsem vyplnila pečícím papírem. Těsto jsem přikryla utěrkou a nechala jsem ho ještě 20 minut odpočinout.

Chleba jsem svrchu potřela rozpuštěným máslem a dala do předem vyhřáté trouby na 180°C. Pekla jsem ho 45 minut. Řídila jsem se tím, zda byl již upečený dozlatova.

Upečený chleba jsem přendala na mřížku, nechala lehce vychladnout a poté se do něj pustila.




Komentáře

Populární příspěvky