Datlový koláč s vlašskými ořechy



Je po Velikonocích a tak jsem si říkala, že by nebylo od věci dát si něco lehčího a zdravějšího, proto jsem pro vás dnes připravila tento datlový koláč.
Na jeho přípravě není opravdu nic složitého. Pokud stejně jako já nevlastníte nějaký perfektní mixér nebo Food procesor, rovnou sáhněte po tyčovém mixéru, který poslouží také dobře při mixování datlí. No a pak už je to všechno brnkačka.


Suroviny na náplň:
250g datlí bez pecek
200 ml vroucí vody
Šťáva z půlky citronu
100 g nahrubo nasekaných vlašských ořechů

Suroviny na korpus:
200 g celozrnné pšeničné mouky
Špetka soli
50g třtinového moučkového cukru
80 ml slunečnicového oleje (podle potřeby pomalu přilévat)

Kokosový olej
Forma na koláč

Nejprve jsem si připravila náplň. Datle bez pecek jsem dala do misky a zalila je vroucí vodou. Zakryla jsem je a nechala půl hodiny odpočívat. Poté jsem vodu slila a datle dala do mixéru, přilila jsem šťávu z půlky citrónu a vše rozmixovala dohladka.

Datle jsem si přendala do misky, vmíchala k nim nahrubo nasekané vlašské ořechy, směs spojila a dala stranou.

V jiné míse jsem promíchala mouku, špetku soli, třtinový moučkový cukr, slunečnicový olej a ze všech surovin rukou vypracovala těsto. Není úplně kompaktní, ale také se nedrolí. Mělo by připomínat např. sušenkový základ pro Cheesecake nebo jiný dort. Pokud by se vám směs stále drolila, přilívejte po troškách slunečnicový olej, dokud směs nebude držet.

Připravte si formu na koláč a vymažte ji. Já jsem použila kokosový olej. Do formy jsem vtlačila těsto. Nejprve jen rukou, poté jsem si pomohla lžicí. Těsto se snažte dostat i do stran, aby vytvořilo okraj. Lžicí nakonec těsto uhlaďte a potřete připravenou náplní.

Pokud vám zbydou nějaké ořechy, můžete jimi koláč dozdobit. Poté ho vložte na 30 minut do předehřáté trouby na 180 stupňů.



Komentáře

Populární příspěvky