Meringue Kisses - Sněhové pusinky


Pusinky jsou v podstatě velice jednoduchá věc, co se týče jejich přípravy.
Někdo je rád má, někdo ne... Je to cukroví, skládající se z bílků a dvou druhu cukrů. A je to pořádná nálož "cukrové energie" :D. Já jsem ještě použila gelové barvivo a tak jsem vytvořila barevné pusinky.

Pusinky by měly být na povrchu křupavé a uprostřed vláčné. Já chtěla dosáhnout konzistence marschmalow, ale vždycky jsem na ně zapomněla :D. Do toho mi ještě vypnuli proud a taky jsem u toho stříhala video. No...

Já osobně moc často sněhové pečivo nedělám. Vlastně ani nevím proč, takže s ním začnu :).

Na internetu jsem hledala nějaké tipy ke sněhovému pečivu. Sama jsem si před svými, v životě třetími pusinkami, nic nedohledala. Vzpomínám si na svoje úplně první pusinky. Ty se mi totálně rozblemcly na pečícím papíře. Pak už jsem je nikdy v životě dělat nechtěla :D.

Takže k těm tipů. Odkaz na ně je zde.

Sněhové desatero 

  • Bílky musejí být naprosto kvalitní, dobře oddělené od žloutků.
  • Oddělené bílky můžeme v chladničce uchovávat nejvýše tři dny.
  • Před šleháním vyjmeme bílky z chladničky a necháme je asi hodinu volně stát v kuchyni.
  • Cukr nedáváme odhadem, ale vážíme ho přesně podle předpisu. Dávkování cukru na bílkové pečivo je 70–100 g cukru na jeden bílek.
  • Vhodnější je cukr krupicový nebo krystalový než cukr moučkový. S těmito cukry můžeme bílky šlehat hned od začátku, kdežto moučkový cukr zpravidla jen nakonec do bílkové hmoty vmícháme.
  • Bílky šleháme v hlubší nemastné, suché a čisté míse. Ke šlehání používáme elektrický šlehač nastavený na největší rychlost.
  • Dobře ušlehaný sníh tvoří špičky. Také můžeme nádobu, ve které sníh šleháme, obrátit dnem vzhůru; pokud sníh zůstane v nádobě „pevně sedět“, aniž by se pohnul, je správně ušlehaný. Teprve takový sníh můžeme dále zpracovávat.
  • Důležitý je způsob přidávání cukru: Buď od začátku šlehání postupně zašleháváme jen půl dávky cukru a zbytek zamícháme do pevného sněhu, nebo zašleháváme celou dávku hned od začátku šlehání – to závisí na druhu sněhového pečiva. Cukr můžeme také zašlehávat až nakonec do pevného sněhu. Tento způsob je vhodný na placičky.
  • Bílkové pečivo tepelně upravujeme sušením. Troubu proto zahříváme jen asi na 100 °C. Kdyby byla trouba příliš vyhřátá, hmota by ztratila tvar, doslova by se na plechu rozlila.
  • Bílkové hmoty většinou sušíme až hodinu. 



A na ty moje je recept zde:

4 bílky
250 g cukr krupice
100 g cukr moučka

K bílkům přisypeme krupicový cukr a zamícháme. Dáme nad vodní lázeň a mícháme do rozpuštění cukru, což bude trvat asi 4 minuty. Zkusila jsem bílky promnou mezi prsty, abych se ujistila, že se cukr rozpustil.

Bílky s cukrem si přendáme do čisté mísy, ve které budeme šlehat sníh dokud směs nezhoustne a nevychladne. Jakmile je směs tuhá a vychladlá, postupně přisypáváme moučkový cukr. 

Připravíme si plech, který vyložíme pečícím papírem a kdo chce, může i cukrářský sáček. Pusinky lze nanášet na plech také jen lžičkou. 
Já jsem cukrářské sáčky ještě obarvila gelovým barvivem. Tvoříme pusinky, které sušíme v troubě při 80°C 40 - 50 minut.






Komentáře

Populární příspěvky