Vánoční tvarohová štola - nekynutá



Štola - tradiční vánoční pečivo, obdoba naší vánočky.

Ta pravá vánoční štola vyžaduje k plnému rozvinutí chuti a vůně asi 3 týdny na odležení. Jenže my máme Vánoce už za pár dnů, takže na pravou Drážďanskou už čas není, a tak jsem si upekla nekynutou tvarohovou štolu.




Štoly známe kynuté, tvarohové, mandlové, plněné marcipánem, ale i kakaové a čokoládové. Vždy se jedná o pečivo sladké, pokryté cukrovou krustou.

Receptů je spousta a já tu mám pro Vás tento:

400 g hladké mouky
120 g cukru krupice 
1 a ½ sáčku prášku do pečiva
1 vanilkový cukr 
150 g másla 
1 tvaroh 
2 vejce 

Rrozinky
Oříšky (já dala mandle a vlašáky)
Kandované ovoce
Rum

Troubu předehřejte na 180°C.



Ze surovin připravíme hladké těsto, do kterého vmícháme kandované ovoce a Rozinky namočené v rumu a posekané ořechy. Těsto rozválíme na placku asi 1 cm vysokou, delší strany placky přehneme na střed, po stranách zarovnáme a ještě to celé přeložíme napůl. Štolu přendáme na pečící papír a pečeme na 180°C asi 30 minut. Zkoušejte pomocí párátka či špejle, zda je dobře propečeno (moje trouba štolu pekla skoro hodinu). Ihned po vyndání z trouby potřete štolu rozpuštěným máslem s lžící rumu a hustě pocukrujte moučkovým cukrem. Cukr musí vytvořit krustičku, která chrání štolu před vysycháním.

Štolu uskladňujeme zabalenou do mikrotenového sáčku na chladném místě.

POZOR!!! Tradice říká, že štola nesmí být nakrojena dříve, než o Štědrém večeru po bohoslužbě. Ochráníme tak dům od nemocí a neštěstí.
No, tak to jsem bohužel nevěděla a štola je skoro snědená. Do Vánoc to fakt nedá.











Dobrou chuť.

Komentáře

Populární příspěvky