Kokosové řezy

Teda musím se přiznat, že péct dobrovolně v prosinci něco jiného, než cukroví, už i mě přijde docela šílený. Ještě šílenější by bylo pouštět se do něčeho složitého a trávit tak půl dne v kuchyni a skončit jen s upečeným dezertem.

Ale pokud chcete mít upečeno do hodiny i s mytím nádobí, tak čtěte dál.

Mám tu pro Vás jednoduché řezy. Za 55 minut jsem stihla upéct řezy, umýt nádobí, nakrájet cibuli a maso a udělat základ na guláš, ale o ten tu nejde. Nicméně ve chvíli, kdy jsem nechala "tlakáč" žít vlastním životem, z trouby už jsem vytahovala Kokosové řezy.

Důležitá je příprava, a tak si vše předem vytáhněte z ledničky, odměřte do misek a uvidíte sami :) 

Na tyhle jednoduché řezy budete potřebovat:

2 vejce
1 hrnek moučkového cukru (166 g)
½ hrnku oleje (100 ml)
1 hrnek mléka (235 ml)
2 hrnky polohrubé mouky (352 g)
Prášek do pečiva
1 hrnek kokosu (100 g) + ½ hrnku moučkového cukru na posypání (80 g)
1 smetana ke šlehání

Troubu předehřejeme na 180°C.


Vejce utřeme s hrnkem moučkového cukru do pěny. Postupně vmícháme olej, mléko a polohrubou mouku smíchanou s práškem do pečiva. Těsto nalijeme na plech vyložený pečícím papírem. 
Povrch posypeme hrnkem kokosu smíchaného s ½ hrnkem moučkového cukru.

Vložíme do trouby a pečeme 20 minut. Tady ale POZOR!!! Záleží na tom, jak Vám trouba peče. Ta moje tak, že na prostřední mřížce jsem pekla 20 minut. Poté jsem řezy dala na spodní mřížku a pekla dalších 10 minut. 
Doporučuji hned od začátku pečení hlídat, aby se kokos nepřipálil. Proto jsem také dopekla řezy na spodní mřížce. Kokos byl už krásně do hněda.

Na horký koláč ihned po vytažení z trouby nalijeme celou smetanu na šlehání. Tady taky POZOR!!! V receptu je uveden jeden kelímek šlehačky, ale já použila cca 370 ml. Příště dám celých 400 ml. Vypadalo to, že mi řezy budou ve šlehačce plavat, ale všechnu šlehačku krásně nasály.


Kokosové řezy
Řezy, ač se zdají být obyčejný, jsou naprosto boží. Dlouho jsem neměla nic kokosového, takže po všem možném čokoládovém nebo ořechovém, to byla příjemná změna. Myslím, že tyhle řezy jsem nedělala naposled.
Co určitě zkusím je, že část mouky nahradím mandlovou moukou. Také můžete do těsta přidat kakao a použít Pařížskou šlehačku.

Kokosové řezy v Divadelním klubu Klicperova divadla

Také jsem vyčetla, že někdo do šlehačky přidává trochu rumu, nebo do těsta přidává vanilkový cukr, citronovou kůru. Řezy můžete posypat nejen kokosem, ale také nasekanými ořechy. Možností je spousta.

Kokosové řezy
Jednoduché, že? Když už se rozhoduji, co budu péct, hledám vždy něco na přípravu jednoduchého a zároveň, aby to bylo dobré i za použití minima běžných surovin. Prostě něco, co právě svou jednoduchostí překvapí. Něco, od čeho ani tolik nečekáte, a pak si prostě řeknete "Waaaau".
A tyto řezy tohle splňují. Navíc jako mamina 5 měsíčního miminka jednoduchost a rychlost tohoto receptu velice oceňuji.

Dobrou chuť.

Komentáře

Populární příspěvky