❄ Vánoční edice: Křehký ořechový koláč ❄

Už dlouho, jsem nepřidala žádný recept, žádné plky o tom, jak se mám nebo nemám a nyní nadešel čas se s Vámi o něco podělit. O něco velice jednoduchého a hlavně chutného

Blíží se nám Vánoce, ti šťastnější mají doma vyloupané ořechy (já od tchyně), ti méně šťastní mají doma ořechy nevyloupané. A i to je můj případ

Ty vyloupané padly na cukroví a tak jsem byla nucena jednoho krásného večera loupat ořechy u televize. Ale stálo to za to.

Na tento recept potřebujete jen pár surovin. Je to jednoduché, rychlé a neskutečně dobré.

Je pravda, že po upečení jsem byla nadšená, při servírovaní také a při zapíchnutí dezertní vidličky jsem se zhrozila. Křehký koláč byl "tvrdý". Ne tvrdý, jako tvrdý. Jen není stavěný na dezertní vidličku Ořechový řez vezměte do ruky, zakousněte se a pak už si to jen užívejte

Mně osobně neskutečně připomíná blížící se čas Vánoc (aby ne, když jsou tam ořechy a vlastně se i Vánoce blíží) a cukroví - rohlíčky, který potřebují ještě nějaký ten čas odležet.

Najděte si chvilku mezi pečením cukroví a třeba v neděli, si tento koláč připravte. Po obědě ke kafíčku bodne



Přejdeme na recept:

110g  másla pokojové teploty + na vymazání formy
½ hrnku vlašských ořechů
1 hrnek hladké mouky
¼ lžičky soli
¼ hrnku + 3 lžíce moučkového cukru
½ lžičky vanilkového extraktu



Otevírací koláčovou formu o průměru 25 cm vymažte máslem. Opražené ořechy najemno umelte a v míse promíchejte s moukou a se solí. V robotu s hnětacími nástavci utřete máslo s cukrem a vanilkovým extraktem do světlé a nadýchané pěny. Postupně k ní zatřete moučnou směs, aby vzniklo stejnorodé těsto, ale nepřešlehejte ho.
Těsto přesuňte do připravené formy, položte na něj potravinovou fólii, přes kterou ho stejnoměrně vymačkejte do formy (nebude se lepit na prsty). Dejte do chladničky ztuhnout.
Troubu předehřejte na 150°C. Těsto prořízněte a propíchejte v pravidelných intervalech. Vložte do trouby a pečte, až bude těsto pevné a světle zlatohnědé, asi 40 - 45 minut. Po upečení přesuňte i s formou na mřížku, znovu těsto prořízněte a propíchejte. Nechte vychladnou a posypte moučkovým cukrem.

Dobrou chuť




V případě zájmu Vám koláč ráda upeču.
Cena za koláč = 140 Kč

Komentáře

Populární příspěvky