Perníčky hned měkké 🐰 Velikonoční edice 🐣


Dnes tu pro vás mám poslední video z velikonoční edice. Je to recept na perníčky, které jsou hned měkké, takže pokud máte ještě chuť něco upéct a perníčky jsou to, co vám chybí, doufám, že vás tento recept zaujme a vyzkoušíte ho.

Upečené perníčky jsem uložila do dózy vyložené ubrouskem. Perníčky jsou měkké, takže si na nich můžete ihned začít pochutnávat.




Suroviny:
400 g hladké mouky
150 g změklého másla
150 g krupicového cukru
150 g medu
50 ml mléka
10 g kakaa
2 vejce (žloutky a bílky zvlášť)
1 lžička perníkové koření
1 lžička jedlé sody

Perníkové koření:
1 lžičky mletého kardamomu
1 lžičky mletého badyánu
1 a 1/2 lžičky mleté skořice
1 lžičky mletého nového koření
1 lžičky mletého hřebíčku
1 lžíce zázvoru
1 lžičky muškátového oříšku


Do mísy vložte másla, přisypte cukr a ručně nebo v robotu vše dobře promíchejte. Dále přidejte žloutky, med, mléko, kakao a koření. Já jsem přidala domácího perníkového koření, ale můžete použít i kupované. 

Všechny suroviny dobře promíchejte a postupně začněte přisypávat mouku. Mouku můžete mít smíchanou s jedlou sodou nebo sodu k těstu přidejte později.

Z bílků vyšlehejte tuhý sníh a ten zapracujte do těsta.

Zbylou mouku jsem si vysypala na pracovní pluchu, z mísy jsem vyklopila těsto a dál už jsem ho zadělávala ručně. Hotové těsto vložte zpět do pomoučněné mísy, zakryjte ho sáčkem nebo potravinovou folii a uložte ho do lednice minimálně na 12 hodin.

Odpočaté těsto nechte povolit a rozválejte ho na plát silný asi 4 mm. Z těsta vykrajujte různé tvary a ty vyskládejte na plech vyložený pečicím papírem. Drobnějších tvarů upečete asi 4 plechy. Já jsem ještě pro Ondru vykrojila zajíce a vajíčka, která si poté nazdobil.

Připravený plech vložte do trouby předehřáté na 175°C a pečte je 10 - 12 minut.

Upečené perníčky, pokud je nebudete zdobit, potřete důkladně našlehaným bílkem.

Perníčky jsem po vychladnutí uložila do dózy vyložené ubrouskem. Perníčky jsou měkké, takže si na nich můžete ihned začít pochutnávat.












Komentáře

Populární příspěvky