Norské buchtičky s vanilkovým krémem a kokosem




3x huráááá, jsem zpět. Nevím na jak dlouho, jak pravidelně, ale teď tu jsem. Zbytek ukáže čas. Je pravda, že teď jsem nemusela péct. Tenhle videorecept bylo potřeba jen sestříhat, namluvit a vydat. Tuhle norskou dobrotu jsem pekla už v květnu. Bohužel mi potom došla šťáva a už jsem se nedokopala k tomu, abych video publikovala. Což se mi teď hodí do krámu.


Jak říkám ve videu, recept jsem na hulváta obšlehla, ale takovou dobrotu jsem vám prostě natočit musela. Celý recept najdete zde.

Tak se vrhneme na recept.

Suroviny (24 ks):
1 kg hladké mouky
150 g cukr krupice
1 vanilkový cukr
1/2 lžičky soli
2 lžičky kardamomu
1 balíček sušeného droždí
150 g másla
1/2 l mléka

Puding z 1/2 litru mléka

150 g cukr moučka
Trocha vody

Kokos na dozdobení
1 vejce v případě, že nebude zdobit cukrovou polevou a kokosem

Do velké mísy jsem nasypala hladkou mouku, cukr krupici, vanilkový cukr, sůl, kardamom, droždí a všechny suroviny jsem zamíchala.

Rozpustila jsem si máslo, ke kterému jsem přilila mléko a promíchala. Dejte pozor, ať mokrá směs není horká, kvůli droždí, které potřebujeme aktivovat, ne zabít :).

Mokrou směs jsem po částech přilévala k suché směsi a vždy promíchala. Na vypracování těsta můžete použít vařečku. Já jsem si práci ulehčila ručním mixérem. Pokud je potřeba, do těsta přilijte ještě trochu mléka. Vypracujte hladké a nelepivé těsto.

Vypracované těsto jsem pomoučnila, přikryla utěrkou a nechala kynout 1 hodinu na teplém místě.


Po hodině jsem si těsto přendala na pomoučněnou plochu a ještě propracovala.
Pokud chcete mít bochánky jeden jako druhý, těsto si stejně jako já zvažte, vydělte 24 ks a vytvořte 24 bochánků o stejné váze. Samozřejmě můžete tento krok vynechat a dělat je od oka.

Vytvarované bochánky si dávejte na plech, vezměte například malého panáka, pomoučněte ho a udělejte do těsta důlek. Těsto nechte kynout dalších 30 minut pod utěrkou.

Pak už jen bochánky naplňte vanilkovým pudingem, který bude potřeba udělat z půl litru mléka. Do každého důlku dejte asi 2 lžičky pudingu.

Naplněné bochánky dejte do předem vyhřáté trouby na 225°C a pečte asi 20 minut. Po upečení nechte bochánky vychladnout na mřížce a mezitím si připravte cukrovou polevu z moučkového cukru a trochy vody. Podle potřeby můžete vodu přidat. Konzistence by ale měla být hustší, aby z houstiček nestékala.

Polevou potřete kolem dokola vrchní část bochánku a posypte kokosem. Je to docela piplačka, ale věřte mi, že ve výsledku to stojí za to.


Pokud byste houstičky nechtěli takto zdobit, tak je ve fázi, kdy jsou naplněné pudingem potřete rozšlehaným vajíčkem, aby se po upečení hezky leskly.



Přeji vám dobrou chuť.

Komentáře

Populární příspěvky