♥ Valentýnská edice ♥ Zdravý čokoládovo-kokosový dort bez cukru a mouky



Za 14 dnů je tu Valentýn - pro někoho o důvod víc k oslavě, jiní tento svátek ignorují. Tak nebo tak, pro mě to byl důvod, abych něco tématického upekla.

Pokud se rozhodnete upéct si tento dort, musím vás upozornit na to, že kromě datlového sirupu a trochu toho cukru z čokolády tam není vůbec žádný jiný cukr. Já jako závislák na cukru jsem měla chuť si dort pocukrovat moučkovým cukrem... No, neudělala jsem to :).

Pokud byste chtěli připravit dort pro děti, doporučuji dosladit třeba banánem. Použít můžete i Stévii. Já jsem použila zmiňovaný datlový sirup do korpusu, ale na sladkosti mu to kdo ví jak nepřidalo.



Dovedu si představit, že bych banánem proložila jednotlivé pláty dortu. Prostě korpus - trochu krému, banán, krém, korpus. To možná zkusím příště.

Dort jsem pekla v malé formě. Měla cca 18 cm. Větší opravdu nemá smysl. Potom byste neměli co prokrojit a zbyla by vám jen placka :).

Všimnout si můžete také toho, že je na dortu svíčka. Já jsem dort využila jako narozeninový.



Jo a ještě jedna věc. Původně měl být dort s ovocem, ale jak jsem již psala na Facebooku, tak jsem stále marod, takže jsem zašla jen u nás do Alberta a tam měli pouze plesnivé jahody. Proto jsem to narychlo vymyslela tak, že udělám ganache vhodnou na glazuru, okraje dortu posypu kokosem a dozdobím koupeným Raffaellem.



Korpus:
130 g mandlové mouky (koupíte ve zdravé výživě, nebo ve foodprocesoru rozemelte mandle)
30 g mletého kokosu
4 lžíce kakaa
3/4 lžičky kypřícího prášku
80 g másla
100 g řeckého jogurtu
3 vejce
sůl

Krém:
200 ml smetana na šlehání
200 g mascarpone
100 g kvalitní hořké čokolády (nad 85%)

Ganache vhodná na polevy, glazury, fondue:
100 g smetany ke šlehání
100 g čokolády

Korpus:
Všechny suché suroviny smíchejte v misce dohromady. V jiné misce vyšlehejte měkké máslo s řeckým jogurtem. V další misce vyšlehejte bílky s troškou soli do tuhého sněhu. Poté přidejte žloutky a opět vyšlehejte. Smícháme dohromady vajíčka s máslovou směsí a promíchejte. Celou misku suché směsi nasypeme do mokré a zamícháme. Hotové těsto přendejte do formy vymazané máslem a vysypané kokosem. Pečte ve vyhřáté troubě na 170°C asi 45 min. Těsto zkontrolujte špejlí.
Korpus nechte vychladnout. Zabalte ho do potravinové fólie a uložte do lednice do druhého dne.

Krém:
Ve vodní lázni rozpusťte hořkou čokoládu a nechte ji lehce vychladnout. Pozor, nesmí zase ztuhnout.
Vyšlehejte šlehačku dotuha. Šlehačku přidejte k mascarpone a opět šlehejte nebo vmíchejte ručně. Nakonec vlijte vychladlou čokoládu a zamíchejte. Vznikne vám hustý krém, kterým promažte dort.

Ganache (ganaž):
Kdo chce, může si ještě připravit ganache a dort polít. Kdo ne, už zdobí dort.
Já si ganache připravila. Smetanu přiveďte k varu. Jakmile probublává, stáhněte ji z plotýnky a vlijte do misky, kde již máte nalámanou čokoládu. Nechte asi 1 minutu stát a poté rozmíchejte dohladka.

Ganache jsem nalila na vychladlý dort, boky posypala kokosem a dozdobila Raffaellem.





Komentáře

Populární příspěvky