Churros s čokoládou (Čuros)




Vítám vás v novém roce a konečně přicházím s novým videoreceptem.

Od podzimu jsem se chystala natočit tento videorecept, ale byl tu Halloween, potom Vánoce, něco mezi tím...




Ale konečně jsem se k tomu dostala a recept tu pro vás mám. Jak jsem říkala ve videu, jedná se o křupavou dobrotu, která je rozšířená ve Španělsku, Portugalsku i v Latinské Americe. Já osobně jsem ještě nepotkala stánek, kde bych si mohla Churros zakoupit, ale viděla jsem, že ta možnost tu je (Praha). Do Phy ale nepojedu, takže jsem si je připravila doma.



Suroviny:
310 ml plnotučného mléka
60 g másla
15 třtinového cukru
špetka soli 
140 g hladké mouky
3 vejce
1 litr rostlinného oleje

Čokoláda:
250 ml smetany ke šlehání
100 g kvalitní čokolády

Skořicový cukr na obalení



Na Churros jsem si dala do rendlíku mléko, máslo, cukr, špetku soli a na středním plameni a za stálého míchání jsem vše přivedla k varu.

Jakmile se směs vařila, přisypala jsem mouku. Plotýnku jsem vypnula a pár minut míchala, až se z těsta vytvořila koule. Tu jsem přesunula do mísy, kde jsem ji nechala 5 minut chladnout. Po 5 minutách jsem ručním šlehačem do těsta zapracovala 3 vejce,  jedno po druhém.

Hotové těsto jsem přesunula do zdobicího sáčku s řezanou špičkou. Vyzkoušela jsem 2 zdobící špičky, jednu tenčí a jednu širší. Doporučuji použít tu širší. Churros mi tak přišly vzhledově hezčí.

V hrnci jsem si rozpálila asi litr oleje, těsto vymáčkla do oleje a Churros jsem smažila dozlatova. Po usmažení jsem Churros nechala okapat na papírovém ubrousku a ještě za tepla je obalila ve skořicovém cukru, což samozřejmě není nutností, ale Churros mi takto chutnají víc. 

Zde můžete s přípravou skončit nebo si ještě připravit čokoládu a to tak, že si do rendlíku nalijete kelímek smetany a přivedete ji k varu. Horkou smetanou zalijete 100 g  nalámané čokolády a necháte minutu stát. Poté čokoládu míchejte dohladka. Čokoládu použijte takovou, jakou máte rádi. Já měla 70 procentní.





Komentáře

Populární příspěvky