Kokosová pavlova s čokoládovým mousse a banány




Dlouho jsem přemýšlela, co upeču, jakmile na YT dosáhnu 100 odběratelů.
Taky jsem si myslela, že na přemýšlení mám dost času, ale před Velikonocemi to tam začalo naskakovat a musela udělat něco, co nebude úplně obyčejné, ale bude to trochu slavnostnější. Já jsem totiž měla v plánu, protože jsem si myslela, že mám dost času, že upeču nějaký složitější dort. Ale bílky, které mi zbyly po mazancích mi jasně nahrály, kokos doma byl, čokoláda taky, tak to bylo jasný :).



Pavlovu jsem dělala naposledy v roce 2013. Pak jsem se o ní pokusila znovu asi za rok(?) a celá se mi rozlila po plechu v troubě během pečení. Nedávno jsem zkoušela i mini pavlova, ale taky jsem asi zrovna neměla den :D.


Nebudu tvrdit, že u tohoto receptu mi netekly nervy. Jak můžete vidět ve videu, tak z hladké, lesklé čokolády se mi stalo cosi podivného, ale jakmile se to spojilo s bílkem, tak z toho vzniklo to, co mělo a mně spadl kámen ze srdce :). Nicméně jsem nelenila, vlítla na internet, abych se podívala, jak dělají jiní mousse a příště na to půjdu jinak.

Takže: Vše kromě žloutků rozpustíte nad vodní párou. Jakmile budete mít hotovo, stáhnete z plotny a vmícháte žloutky. Po vychladnutí přimícháte bílky. Jak jednoduché :).

V receptu uvedu postup, jakého jsem se držela já. Neříkám, že tento je špatný. To se prostě nepovedlo jen mě, ale myslím si, že ten popsaný výše je lepší :).

A teď k ovoci. Samozřejmě můžete použít jiné, než banán. Já si to dovedu představit s malinami nebo jahodami. Ve spojení s mousse... No už aby bylo léto :). Tak jdeme na recept.



Na Pavlovu

  • 440 g strouhaného kokosu
  • 6 velkých bílků - pokojové teploty
  • 1 a 1/2 čajové lžičky kukuřičného škrobu
  • 1 čajovou lžičku jablečného octa
  • 1/2 čajové lžičky vanilkového extraktu
  • 1 špetka soli
  • 330 g krupicového cukru
  • 4 lžičky vařící vody

Na mousse

  • 2 vejce pokojové teploty, bílky a žloutky oddělte
  • 80 g krupicového cukru
  • 40 g másla
  • 40 ml vody
  • 1 lžíci rumu
  • 120 g hořké čokolády
  • 2 banány, oloupané a nakrájené na plátky
  • 170 ml ušlehané šlehačky


Troubu předehřejte na 180 °C.

Kokos nasypte na plech s pergamenovým papírem a v troubě krátce asi 15 minut opečte. Nechte ho vychladnout.

V míse elektrickým mixérem ušlehejte bílky se škrobem, octem, extraktem a solí. V polovině práce přidejte cukr. Pokračujte a těsně před koncem do směsi postupně zašlehejte vařící vodu. Ušlehejte do tuha. Do bílků zamíchejte téměř všechen opečený kokos. Část si nechte na závěrečné zdobení.

Těsto na dezert nalijte na plech vyložený pergamenovým papírem a špachtlí na dorty povrch uhlaďte, abyste měli dezert pěkně dokulata (použila jsem na tvarování jinou dortovou formu). Vložte plech do trouby a pečte 10 minut. Teplotu snižte na 90 °C a pečte asi hodinu nebo dokud nebude Pavlova suchá a křupavá. Troubu vypněte a s otevřenými dveřmi nechte křupavý dezert v troubě dosušit ještě hodinu.

Mezitím v míse smíchejte žloutky, dvě lžíce cukru, máslo, vodu a rum. Vložte směs do vodní lázně a míchejte dál zhruba 6 minut, dokud nezhoustne nebo nezíská teplotu 70 °C. Nyní do směsi nalámejte čokoládu a míchejte, dokud nebude hladká. Směs nechte vychladnout.

V jiné míse ušlehejte bílky se zbývajícím cukrem dotuha. Do čokoládové směsi postupně a zlehka vmíchejte připravené bílky. Dezert Pavlova dejte na velký talíř. Celý střed potřete čokoládovým krémem. Navrch poklaďte plátky banánů a nakonec celý dezert ozdobte šlehačkou. Posypte ho zbylým kokosem a dejte alespoň na 20 minut do lednice. Pavlovu rozkrájejte na trojúhelníky a podávejte.




Komentáře

Populární příspěvky