Palačinkový dort s krémem z mascarpone, šlehačky a javorového sirupu

Konečně jsem si našla chvilku sednout si k noťasu a napsat vám sem recept na palačinkový dort. Jsem nějak v presu, takže to chce trpělivost :). Na každý recept ještě chystám videorecept, takže všeho bude dost, ale teď zase zpátky k palačinkovému dortu.

Na tomto dortu nebylo v podstatě nic složitého. Dort je vhodný pro ty, kteří se bojí péct. Tenhle dort se totiž nepeče, tenhle dort se smaží.



Nejdříve se vrhneme na recept a na konci článku najdete pár tipů k tomuto dortu.

Těsto 
310 g hladké mouky
6 vajíček
340 ml plnotučného mléka
320 ml sycené vody
80 g rozpuštěného prochladlého másla
velká špetka soli
10 g holandského kakaa

Mouku prosejeme, přidáme zbývající suroviny a vyšleháme metličkou hladké řídké těsto, které necháme odstát 30 minut.

Těsto rozdělíme na dvě části a do jedné přidáme kakao.

Pávem potřeme trochou oleje a dobře ji nahřejeme. Na pánev nalijeme tenkou vrstvu těsta tak, aby se rozlilo po celé ploše. Palačinky smažíme po obou stranách, dokud se lehce nezabarví dozlatova.

Krém
500 g mascarpone
400 g smetany ke šlehání
5 lžic javorového sirupu

Mascarpone spolu se smetanou vyšleháme do krému. Nejdříve zapneme šlehač na malou rychlost, postupně ji zvyšujeme na plnou, šleháme cca 2 minuty. Až bude krém téměř vyšlehaný, snížíme rychlost opět na nízkou a krém došleháme, aby byl dostatečně pevný, ale nepřešlehal se. Ke konci šlehání přidáváme do krému po lžících javorový sirup.

Skládání dortu

Na talíř položíme světlou nebo tmavou palačinku a potřeme ji krémem. Na krém položíme další palačinku. Palačinky střídáme - světlá, tmavá a potíráme krémem a takto střídáme další vrstvy. Poslední palačinku necháme nepotřenou. Poprášíme ji moučkovým cukrem nebo kakaem a necháme vychladit v ledničce. Nejlepší je až následující den. Před podáváním můžeme ještě celý dort lehce pokapat javorovým sirupem.

Videorecept:



Mám pro vás nějaké tipy k tomuto dortu:

1. Můžete si všimnout, že kromě sirupu není v dortu žádný cukr. Samozřejmě je možné přidat podle chuti moučkový cukr do krému (já to tak příště udělám).

2. Další možnost je, že na talíř položíte palačinku a namažete ji nejprve tenkou vrstvu marmelády. Neměla by být úplně tuhá, povolit ji můžete ve vodní lázni nebo v rendlíku s kapkou vody.

3. Krémem je potřeba šetřit. Toto množství mi dalo tak tak na všechny palačinky. Ze začátku jsem s ním moc nešetřila a to byla chyba.

4. Příště budu krémem víc šetřit, aby mi zbylo i na kraje, které bych potřela kolem dokola ;)

5. Jen tak tak jsem z množství surovin upekla 20 palačinek. Když mi těsto začalo docházet, přidala jsem mléko i mouku, aby ho bylo víc.

6. Pokud se rozhodnete nedělat tmavou část těsta, přidejte do těsta 10 g mouky.

7. Nemám vyzkoušeno, ale myslím si, že pokud bych nejprve smíchala všechny mokré suroviny, rozmíchala je a následně po částek prosívala mouku, neměla bych v těstě hrudky :).

8. Bez použití cukru je dort vhodný i pro starší děti. Náš 18 měsíční živočich si na kousku pěkně pochutnal :).

9. Smažit nemusíte jen na oleji, můžete použít máslo.

Takhle je to tedy vše. A brzy se můžete těšit na videorecept.

Naďa

Komentáře

Populární příspěvky