Mrkvové řezy s krémem z mascarpone a zakysané smetany


Přiznám se bez mučení, že přípravu řezů jsem si představovala mnohem, ale mnohem jednodušší. Nakonec jsem pekla řezy dvoje. Tohle byl druhý pokus. Ten první dopadl strašně. Místo korpusu, krásného a nadýchaného jsem měla na plechu placku. Obyčejnou placku. Možná jsem z toho mohla udělat roládu... 😁

Kdo viděl video, tak ví, že i druhé řezy se neobešly bez problémů. Když jsem do vaječné směsi vmíchala mouku, vzniklo mi strašně hustý těsto, do kterého jsem potřebovala zapracovat další suroviny. Vážně jsem si myslela, že s tím švihnu o zem. Ale nevzdala jsem to a pokračovala jsem a vše dopadlo dobře. Nevím, jestli to udělala jen mouka... Ale 2 vejce navíc z hustého těsta udělaly řidší těsto a vše bylo zase zalité sluncem.👍👌


Ačkoliv jsem se hodně bála, jak tohle dopadne, řezy jsou ve výsledku krásně vláčné. Nahrubo nasekané ořechy v nich krásně křupou a rozinky jim také dodávají na šťavnatosti.


Minulý rok jsem pekla mrkvový dort, mimochodem luxusní věc, a někdo mi psal, že by snesl víc koření. Prosím vás, pokud to tak máte rádi, tak prosím. Dejte ho tam. Nikde není psáno, že to musíte dělat přesně podle mě.

Takže doporučuji: 

  • ti, kdo mají rádi v mrkvovém těstě větší množství koření, nechť ho tam dají
  • ano, lískáče můžete nahradit vlašáky
  • rozinky klidně namočte do rumu (nejlépe přes noc). Jo a dejte jich tam klidně víc. Jsou v tom luxusní.


Suroviny:
300 g na jemno nastrouhané mrkve
300 g hladké mouky
300 g třtinového cukru
250 ml slunečnicového oleje
100 g rozinek
100 g nahrubo nasekaných lískových oříšků 
4 - 6 vajec
3 nadrcené hřebíčky
2 lžičky prášku do pečiva
2 lžičky skořice 
kůra z pomeranče

Krém:
500 g mascarpone
200 g 30% zakysané smetany
2 lžíce medu

Do mísy jsem dala vejce a vyšlehala jsem je do pěny. Šlehala jsem dál a postupně jsem přilévala olej.

K vajíčkům s olejem jsem přes síto prosela mouku s práškem do pečiva a vše jsem promíchala. Vzniklo mi husté těsto, což mě zaskočilo, ale dál jsem přidala nadrcené hřebíčky, skořici a kůru z pomeranče. Tohle už šlo hodně špatně promíchat stěrkou, takže jsem si pomohla ručním šlehačem.
Dále jsem přidala cukr, rozinky, nahrubo nasekané ořechy a opět pomocí šlehače jsem vše promíchala.

Protože se mi těsto nelíbilo, přidala jsem jedno vejce a zapracovala jsem ho těsta. Stále to nebylo ono, takže jsem přidala další vejce. Celkem jsem tedy použila 6 vajec, abych docílila řidšího těsta.
Na závěr jsem přidala nastrouhanou mrkev a vmíchala jsem ji do těsta.

Hotové těsto jsem vlila na plech vyložený pečicím papírem a po plechu ho stěrkou rozetřela. Plech jsem vložila do trouby předehřáté na 170°C a pekla jsem 45 minut.

Mezitím jsem si připravila krém ze zakysané smetany, mascarpone a medu. Krém jsem utřela do hladka.

Na vychladlý korpus jsem nanesla připravený krém a řezy jsem uložila do lednice.




Komentáře

Populární příspěvky