🐰Velikonoční edice🐣 Mandlové embosované velikonoční sušenky


A je tu další velikonoční videorecept, v pořadí druhý. Vloni jsem dělala sušenky taky, ale když jsem v obchodě uviděla onen váleček, řekla jsem si, že ho musím mít a koupila si ho.


Zvolila jsem sušenky mandlové a myslím si, že jimi překvapíte nejednoho koledníka.

Suroviny:
350 g polohrubé mouky

140 g cukru moučka
50 g mletých loupaných mandlí
špetka soli
1/2 lžičky prášku do pečiva
125 g změklého másla
2 vejce
lžička vanilkového extraktu
polohrubá mouka na posypání pracovní plochy a těsta

Do mísy jsem dala polohrubou mouku, špetku soli, prášek do pečiva a směs promíchala. Dále jsem přisypala moučkový cukr, mleté loupané mande a opět směs promíchala. Nakonec jsem k sypké směsi dala změklé máslo, vejce a vanilkový extrakt. Rukou jsem vypracovala nelepivé těsto, zabalila ho do folie a dala na hodinu do lednice.


Po hodině jsem těsto vyválela na pomoučněné ploše asi na 0,5 cm. Počítejte s tím, že poslední převálení bude už embosovaným válečkem. Ještě než váleček použijete, pomoučněte si povrch těsta nebo samotný váleček, aby jste zabránili přilepení těsta.


Z těsta vykrajujte tvary. Já dělala kolečka a poté jsem použila i vykrajovátko ve tvaru vajíčka. Vykrojené sušenky vyskládejte na plech vyložený pečícím papírem a dejte alespoň na 30 minut do lednice, aby vzor na sušenkách držel. Poté je vložte do předem vyhřáté trouby na 180°C a pečte asi 10 minut, dokud nebudou jejich kraje pěkně růžové.


Sušenky nechte vychladnout a poté je uchovejte v suché a vzduchotěsné nádobě.


Komentáře

Populární příspěvky