Slovenský Krémeš



Jak jsem se již zmínila ve videoreceptu, mám tu nějaké resty, takže několik receptů budu pro vás mít i na víkend, tzn., že budou opět vycházet 2 týdně. Buď v sobotu nebo v neděli. Jak se to povede.

Na minulou neděli jsem pro vás připravila Slovenský Krémeš a to v té, řekněme, slavnostnější variantě. V čem spočívá slavnostnější varianta? Je to v přípravě dvou medových plátu.
Existuje ještě verze s listovým těstem. Já jí říkám línější, ale zároveň i rychlejší. Původně jsem měla v plánu dělat tu s listovým těstem, ale toho je všude plno, takže jsem se vrhla na tu maličko pracnější variantu. Ale zase nijak zásadně to pracnější není, to se nebojte.

Co se týče krému, tak variant je taky spousta. V té mé zbyly bílky, který jsem samozřejmě využila jinak. Vy můžete bílky vyšlehat a do horkého pudingu je zamíchat. 
Pudingový krém jsem dělala z klasického pudingu (můžete použít puding s pravou vanilkou), ale někdo ho dělá ze Zlatého klasu. Nevím, neznám, takže jedu v klasice.
Poslední vrstvou je šlehačka. Kdo mě sleduje dlouho ví, že vždy používám 40%, protože se krásně vyšlehá a nemusím používat nějaké ztužovače, či co. A šlehačku už jsem nedoslazovala, aby to nebylo už moc...



Suroviny na medové pláty:
280 g hladké mouky
100 g cukru moučka
1 lžička prášku do pečiva
50 g rozpuštěného vychladlého másla
2 vejce
1 lžíce rumu
1 lžíce medu
špetka soli.

Pudingový krém:
1L mléka
3 vanilkové pudingy
250 g másla
4 žloutky
150 g krupicového cukru
2 smetany ke šlehání (40%) (kdo chce větší vrstvu šlehačky, použije 3 smetany)
moučkový cukr na posypání



Nejprve začnu přípravou medových plátu, na které si do větší mísy dám hladkou mouku se špetkou soli, přidám lžičku prášku do pečiva a  zamíchám. Dále přidám moučkový cukr, vejce, lžíci rumu, lžíci medu, rozpuštěné máslo a vypracuji hladké nelepivé těsto, které vložím do sáčku a dám odpočívat do lednice.

Zatímco těsto bude odpočívat, připravím si pudingový krém. Z litru mléka si maličko odliji stranou do nádobky, do které přidám 3 sáčky vanilkového pudingu a rozmíchám. Dále přisypu krupicový cukr, zamíchám a dám stranou.

Zbylou část mléka vliji do hrnce, přidám 4 žloutky zamíchám a těstě před bodem varu přiliji směs pudingu a cukru a míchám dokud nevznikne hustý krém. Ten poté odstavím, zakryji potravinářskou folií, aby se neutvořil škraloup a dám vychladnout. Pokud chcete zužitkovat i bílky, vyšlehejte je a zamíchejte je do horkého pudingu.

Zatímco krém chladne, vrátím se k těstu. To si rozdělím na dvě části a z každé vyválím plát o velikosti plechu. Vyválené těsto přenesu na plech, který mám ale otočený dnem vzhůru, tzn., že peču na jeho spodní části z druhé strany. Plech mám vymazaný máslem a vysypaný moukou. Oba pláty peču v předem vyhřáté troubě na 180°C, 10 - 12 minut, tedy dozlatova.

Po upečení jsem plát nechala chvíli chladnout na pekáči, poté ho opatrně stáhla a přenesla na mřížku, kde jsem ho nechala chladnout.

Než pláty vychladly, pustila jsem se do přípravy krému. Vychladlý puding jsem promíchala a připravila jsem si změklé másla, které budu postupně do pudingu zašlehávat. Je nutné, aby puding i máslo měli stejnou teplotu, jinak by se mohl krém srazit. Nakonec jsem krém promíchala stěrkou.

A teď se pustíme do sestavení řezů. Na dno pekáče vyložený pečícím papírem jsem si dala vychladlý medový plát, na který jsem nanesla pudingový krém a stěrkou ho rovnoměrně rozetřela. 

Ze dvou 40% smetan ke šlehání jsem vyšlehala šlehačku a tu nanesla na pudingový krém. Kdo by chtěl vyšší vrstvu šlehačky, použije 3 smetany.

Na šlehačku jsem položila druhý plát, který se mi né úplně ukázkově upekl a musela jsem ho po stranách trochu seříznout. Odřezky jsem vyplnila tu část plechu, kde nebyla šlehačka zakrytá, abych neplýtvala, že... Řezy vložte do lednice a nechte je tam do druhého dne. Pláty natáhnou vlhkost a půjdou lépe krájet a nebudou praskat.

Druhý den si řezy naservírujte, poprašte moučkovým cukrem a nechte si chutnat.

Komentáře

Populární příspěvky