Domácí rohlíky z domácí pekárny - fotopostup



Nedávno jsem zkoušela recept na domácí rohlíky. A protože to byla jen zkouška, tak jsem těsto zadělala jen z poloviční dávky. Suroviny uvedené v receptu jsou na 10 rohlíků, takže se nenechte zmást tím, že já mám na fotkách jen 5 bochánků a 5 rohlíků :).

Tihle "rohlíci" nejsou poslední, které jsem zkusila. Tohle byl první pokus a budu pro vás hledat recept na ještě ukřupanější :).

Kdo by je chtěl zkusit, recept je zde.

Suroviny na 10 rohlíků:
150 g polohrubé mouky
200 g hladké mouky
2 lžičky sušeného droždí
5 g cukru
10 g soli
260 ml vody
2 lžíce oleje

Na potření a posyp:
1 vejce

Trocha mléka
Sůl, kmín, mák, semínka,...




Všechny suroviny na rohlíky dejte do domácí pekárny. Na pekárně zvolte program na kynutí těsta a nechte vypracovat těsto. Pokud je potřeba, přilijte trochu vody. Nechte těsto kynout.









Vykynuté těsto jsem si zvážila a poté ho rozdělila na 5 stejných dílků (vy jich budete mít 10, já dělala z poloviční dávky).





















Bochánky nechte ještě 10 minut kynout. Poté je válečkem vyválejte. Nejprve tahem nahoru. Pak do jedné strany a do druhé - takový trojúhelník.









Poté je válečkem vyválejte. Nejprve tahem nahoru. Pak do jedné strany a do druhé - takový trojúhelník. Viz. video v úvodu.




Těsto začněte od širší části rolovat (viz. video v úvodu) a vytvořte rohlík.












Rohlíky vyskládejte na plech vyložený
pečícím papírem a nechte ještě 30 - 45 minut kynout.
Tip pro vás: aby byly rohlíky křupavější, poprašte je vodou v této fázi posledního kynutí.






 V misce rozšlehejte jedno vejce s trochou mléka a potřete jím rohlíky. Ty poté posypte mákem, kmínem, solí,...















       
Dejte péct do vyhřáté trouby na 180°C do požadované barvy, zhruba 20 minut.











                                         Po upečení nechte rohlíky vychladnout.















Komentáře

Populární příspěvky