🍌 Banánový chléb 🍌 Banana bread 🍌


Jak už jsem říkala ve videu, docela dlouho jsem se probírala recepty na Banánový chléb, až nakonec vyhrál tento. Ano, trochu mě potrápila doba pečení, ale i přes to se mu stejně musí nechat, že je luxusní.

Chléb si můžete připravit jako já s ořechy a hrozinkami nebo prostě bez toho všeho. To už je na vás.

Ještě se vrátím k té době pečení. Přiznám se, že 1 hod. 45 min. je docela masakr. Trochu jsem doma z toho panikařila. Zase má prý vyjít špejle suchá. Ne, zase se tak nestalo.

Já teda nevím, jak to pečou ostatní... Suroviny mám stejné... Ale...

Říkala jsem ve videu, že chleba máte péct minimálně hodinu. Troubu radši otevřete po 1:15 hod. a zkuste na špejli. Takhle jsem to potom kontrolovala každých 10 minut. Zpočátku bylo na špejli těsta hodně, ale ke konci už jen lehce špejle lepila. A protože jsem musela odejít z bytu, tak jsem chléb vyndala z trouby a řekla si "Děj se vůle Boží" :).

Dopadlo to výborně, jen mám chleba maličkou chycený z vrchu, ale ve výsledku to nebylo na chuti vůbec znát. Chleba nedusí, je krásně měkký a vláčný. Je úžasný.



Tak jo. Napíšu vám recept. Doufám, že doba pečení nikoho neodradí. Je to takový hokus pokus. Já to pekla dlouho, někdo o 15 min. méně, někdo to pekl hodinu. Za vše může prostě trouba :D.


Suroviny:

Suché
240 g celozrnné mouky
1 lžíce prášku do pečiva
1 lžička sody na pečení
špetka soli

Mokré
130 g jablečného pyré
1/2 lžičky prášku do pečiva
113 g změklého másla
2 lžíce jablečného džusu
95 g datlového sirupu
1 lžička vanilkové esence
4 celé hnědé banány


Troubu jsem rozehřála 180°C a chlebovou formu vyložila pečícím papírem.
Smíchala jsem všechny suché ingredience a v druhé míse jsem rozmixovala ty mokré.
Potom jsem postupně do mokré směsi přisypávala suchou směs. Nakonec jsem ještě přidala rozinky a vlašáky. Hotové těsto jsem dala do formy a pekla 1 hodinu a 45 minut :D. Prostě dokud špejle nevyšla suchá.

A to je vše. Pokud se pro tento recept rozhodnete, budu držet pěsti, aby se povedl :).


Komentáře

Populární příspěvky