Pečeme dětem: Domácí Brumíci

Pořád někde v diskuzích čtu, jak je Brumík z krámu nezdravý, že by to děti neměly jíst apod. Na druhou stranu zase většina maminek chce, aby to jako to kupované chutnalo. Tak to si to, milé maminky, budete asi muset zajít koupit :).



Netvrdím, že mám recept na nějaký super zdravý Brumíky, ale mám recept na Brumíky, kde vím, co v nich je. Hledala jsem dlouho na netu, alespoň s minimálním množstvím cukru. Ano, mám Brumíky s cukrem.


Taky zastávám názor, že nic se nemá přehánět. Nekrmím Ondru cukrem denně. Sem tam dostane tu dětskou sušenku, protože ty kukuřičný křupky se taky nedají jíst pořád. A tak na přilepšenou bude mít domácí Brumíky.
Dneska se po nich chudáček sápal, plakal, protože jsem je před ním schovávala, ale byla bych hloupá mu to dávat večer a ještě před večeří. Myslím si, že zítra se má na co těšit, protože my jsme jednoho ochutnali a ačkoli nejsem fanoušek špaldové mouky, tak mi to moc chutnalo (mám to teda napůl s klasickou).



Takže jdeme na recept :).

Suroviny:
100 g polohrubé mouky (klasické nebo 50g klasické a 50g špaldové) - jak kdo chce
2 vejce
30 g změklého másla (nebo oleje)
50 ml mléka
1/2 lžičky prášku do pečiva bez fosfátů (BIO z vinného kamene) - koupíte v obchodech se zdravou výživou
špetka soli
60g třtinového cukru (můžete dát o něco více či méně podle vaší chuti, místo části cukru můžete dát na chuť BIO vanilkový cukr, který je z třtinového cukru a má v sobě kousíčky přírodní vanilky)
trocha kakaa

Postup:
Troubu předehřejte na 170°.



Oddělte bílky od žloutků a z bílků ušlehejte tuhý sníh.

Žloutky utřete s cukrem do pěny. Postupně zašlehejte máslo a poté přimíchejte prosátou mouku s prdopeč a špetkou soli a mléko. Vždy po částech a na střídačku (trochu mouky, trochu mléka, mouka a zase mléko). Na závěr do směsi lehce vmíchejte sníh.

Kdo má plech s medvídky, tak si formu vymaže a vysype. Kdo má silikonovou formu jako já, tak rovnou plní :).

1 lžíci těsta si dejte stranou, obarvěte ji kakaem a naneste trošku těsta na bříško nebo tlapky. Pak dolijte světlým těstem.

Medvídky pečte asi 20 minut (záleží na velikosti).





  Mé tipy:

  1. někomu se to možná bude zdát zbytečné, ale já osobně příště na tlapky, a čumák medvídka použiji nastřižený sáček. Lžičkou to jde taky, ale sáčkem to bude jednodušší
  2. vychladlé medvídky můžete naplnit třeba marmeládou. Kdo chce, tak samozřejmě i čokoládou. Vlastně jakýmkoliv krémem :).
  3. plnit je můžete buď injekční stříkačkou nebo si do na dno formy dejte těsto - bobek marmelády - těsto. Ale bála bych se, že marmeláda proteče.
  4. do těsta můžete přidat i čokoládu (těsto - čokoška - těsto)
  5. Brumíci můžete využít jako svačinku, když jste venku :)
  6. plnit je lze i tak, že méďu podélně rozříznete a namažete tím, co máte rádi

A jak jsem pekla Brumíky já?

Nedávala jsem celých 60 g cukru, ale pouze 30 g a zbylých 30 g zastal med. Takto to bylo sladké tak akorát. Příště uberu cukru ještě víc :).
Když jsem dávala těsto do posledního médi, přidala jsem do něj skořici.
Nepoužila jsem olej, ale máslo.
Mouku mám půl světlá a půl špaldová

Recept, který jsem zde uvedla je na 12 Brumíků.
Já se svou silkonovou formou jich mám pouze 6. Tu seženete na netu za 169,-. Zde přímo s doručením do Euronics bez poplatku za doručení.

S touto formou jich nejspíš bude 12 a ty stačí péct při 170°C 10 minut. Zde za 116,- kaček :).



Myslím si, že Brumíka lze upéct na spoustu způsobů. Někdy zkusím přidat do těsta ovocnou přesnídávku, jindy jogurt. Tady asi můžete experimentovat :).


Komentáře

Populární příspěvky