Chocolate velvet cake aneb Sametová bábovka



Nebudu to tu nijak okecávat a jdeme rychle na recept.
Já jsem pekla ve formově od bábovky, což není nijak nutné. Těsto můžete dát do klasické dortové formy nebo na vyšší plech.


Suroviny:
300 g moučkového cukru
260 (+-) ml podmáslí
250 g hladké mouky
120 g změklého másla
25 g holandského kakaa
2 vejce
2 čajové lžičky prášku do pečiva
1 čajovou lžičku vanilkového extraktu
Špetka soli

máslo na vymazání a mouku na vysypání formy

Troubu předehřejte na 180°C.

Formu vymažte máslem a vysypte moukou.

V míse smíchejte sypké ingredience - mouku, špetku soli, kakao a prášek do pečiva.

V další míse mixujte máslo s cukrem do pěny. Postupně zašlehejte vejce. Nakonec směs provoňte vanilkovým extraktem.

Podmáslí vlijte ke žloutkové směsi a přidejte všechny sypké ingredience.

Těsto dejte do připravené formy a pečte asi 30 minut.




    Mé poznámky:

  • Kakaa jsem do těsta dala víc, než je v klasickém Red velvet cake receptu, protože zde nepoužívám potravinářské barvivo. 
  • S tím souvisí u podmáslí ono "+-". Kakao jsem si odvážila, abych věděla, ale podmáslí už ne, protože jsem ho přidávala, když byla mísa v robotu. Takže ho dejte 260 ml, a pokud se vám bude zdát, že je těsto suché, tak ještě podmáslí přidejte.
  • Neměla jsem prdopeč - nahradila jsem ho jedlou sodou - efekt byl stejný.
  • V receptu je uvedena doba pečení 3O minut. No tak já nevím... Když jsem pekla Red velvet cake, měla jsem formu uprostřed trouby a za 30 minut jsem měla vršek korpusu malinko chycený a uvnitř těsto tekuté. Pekla jsem tedy dál na sníženou teplotu (asi 160°C) na spodku trouby. Podle potřeby jsem ke konci pečení opět přidala na teplotě a korpus dopekla.
  • Po upečení se korpus nelepí na špejli. Pokud budete špejli "osahávat" - může se vám zdát těsto lepkavé - ano, je v tom podmáslí a tudíž je to žádané, ale KORPUS NA ŠPEJLI NELEPÍ.
  • Celková doba pečení byla cca 50 - 60 minut. Moje trouba je už asi babička.
  • Do těsta jsem ještě nalámala půlku 100 g 70% čokolády.

Komentáře

Populární příspěvky