Makovec s višněmi

No, přátelé. Stala se strašná věc. Tak dlouho jsem odkládala napsání receptu na blog, až jsem o recept přišla. Prostě ho nemůžu najít. Jediné co mám jsou suroviny a jejich gramáž (ještě, že dělám ty kalkulace :-)).

Ale než to tu postupně začnu dávat dohromady, tak se musím "pochlubit" s něčím, co jsem našla na netu. Je to recept na Makovec s rybízem a je fakt vtipnej :D

Já teda nevím, ale něco takového bych na internet vůbec nedávala. Bože můj, to je fakt někdo taková lama, že musí péct podle tohoto receptu? Přiznám se bez mučení, protože už jsem se k tomu přiznala tady, že jsem to jednou taky zkusila. A taky naposledy a od té doby peču. Poctivě :-).
Tady máte ten recept. Upozorňuji, že slouží pouze pro pobavení. Ne, že podle toho někdo bude péct :-)

Odkaz na recept je zde (zbytečné otvírat :-)). A tady se pobavte 

Použité suroviny receptu Makovec s rybízem:
300 g rybízu  | 1 balení směsi na makovec  | 2 ks hotových vanilkových pudinků

Postup přípravy receptu Makovec s rybízem:
Troubu rozpálíme na 170 stupňů Celsia. Pekáč vyložíme pečícím papírem. Podle návodu připravíme těsto na makovec a nalijeme je do pekáčku. Těsto posypeme rybízem, do mřížky polijeme rozmíchaným pudinkem a pečeme 35 minut. Nakonec pocukrujeme. 

Ale teď už vážně. Recept na makovec, který stojí za to je tu. ↓↓↓ 


Tento recept řadím mezi ty SNADNÉ. Vytvořím nový štítek, ve kterém najdete všechny jednoduché recepty na pečení. To abyste nemuseli třeba kupovat směs na makovec apod. :-).



Suroviny:

330 g hladké mouka
1 prášek do pečiva
1 vanilkový cukr
Špetka soli
Kůra z jednoho citronu

100 ml oleje
3 vejce
150 g bílý jogurt

50 g mletý mák

1 balení dortové želatiny
30 g moučkový cukr
Višně
Rum podle chuti

Postup:

Do jedné nádoby prosejte mouku s práškem do pečiva. Přidejte vanilkový cukr, špetku soli, citronovou kůru a zamíchejte. V druhé nádobě smíchejte olej a vejce, poté přidejte bílý jogurt a zamíchejte. Suchou směs dejte do mísy od robota (nebo suchou směs už míchejte v této míse) a postupně přidávejte směs mokrou. Jakmile tuto směs spojíte, přidejte mák. Směs nešlehejte v robotu dlouho (mák jsem zapracovala ručně).

Višně - nejlépe vypeckované dejte do misky (množství si určete sami). V jiné misce si rozmíchejte cca 100 ml šťávy z višní s moučkovým cukrem, rumem a želatinou. Zalijte višně.

Těsto nalijte na plech vyložený pečícím papírem a posypejte višněmi. Potom nožem nebo špejlí jezděte po těstě tak, aby se šťáva z višní dostala do těsta - po rozkrojení to udělá hezký efekt :-).


Pečte na 160 stupňů asi půl hodiny - já jsem makovec pekla 1 hodinu, takže si to hlídejte, zkoušejte špejlí, jestli je těsto upečený. Jakmile bude povrch dortu krásně zlatavý, máte vyhráno :-).

Četla jsem to asi 5x, takže jsem si téměř jistá, že jsem na nic z postupu nezapomněla :-). Pokud snad ano a vy na to přijdete, tak mi napiště a já to opravím :D.


Komentáře

Populární příspěvky