Domácí levandulový sirup









































Není to tak dávno, co jsem na internetu hledala levandulový sirup. Jenže jsem nacházela recepty, které byly z takového množství levandule, že bych si musela jít zorat políčko a vysázet levanduli.

Ale netrvalo to dlouho a na facebooku jsem narazila na odkaz, který přidala blogerka Máma v kuchyni (vřele doporučuji hlavně maminkám s dětmi).

Recept sem jen zkopíruji, celý recept s povídáním naleznete v odkazu výše.

Jen bych dodala, že já jsem dělala dvojitou dávku, kterou uvedu zde na mém blogu. Jen u kyseliny citronové jsem nepoužila dvojitou dávku (zapomněla jsem koupit dvě). Z uvedeného množství mám 3 litry levandulového sirupu.




40 stonků levandule
2 litry vody
2 citrony
2kg cukru
20g kyseliny citronové (množství na jednu dávku)

Vodu nejdříve převařte, poté odstavte a počkejte, až zpátky vychladne. Lehce omytou levanduli (může být i včetně listnatého stonku) namočte do vychladlé převařené vody a přidejte na plátky nakrájený citron. Máte-li v kvalitě bio, nemusíte ho loupat od kůry, pokud bio nemáte, nejdříve jej oloupejte (třeba škrabkou na brambory). Vše nechte 24 hodin louhovat.



Po této době vyluhovanou vodu slijte přes pláténko, kávový filtr a nebo klasickou látkovou plenu. Můžete použít i jemný cedník, ale přes něj občas nečistoty projdou, proto je látka nejlepší volba. Pořádně vymačkejte a dostaňte výluhu do hrnce co nejvíce.




Tekutinu zahřejte na teplotu těla (okolo 40°C) a rozpusťte v ní cukr a kyselinu citronovou. Pokud by se vám tvořila na povrchu pěna, zkuste jí co nejvíce sesbírat. Až se všechen cukr rozpustí, ještě teplé slijte do připravených a dobře vyvařených lahví a zavíčkujte.






Komentáře

Populární příspěvky