Profiteroles au chocolat

A zase tu máme tu sladkou Francii. Tentokrát v podání Profiteroles au chocolat. Prosím, seznamte se :)

Musím říct, že jak jsem se odpalovaného těsta bála (a stále se bojím :)), tak se dílo opět zdařilo.
Znáte Croquembouche? Je to francouzský dort, který se staví do pyramidy, jednotlivé kuličky se plní krémem, skládají se na sebe a jsou zdobené  karamelem. Je to prostě vysoký kužel tvořený profiteroly.

Profiterol je vlastně takový mini větrník. Já si ho nařízla a naplnila šlehačkou, višňovo-čokoládovým pudinkem a na přání řeckým jogurtem. Jednoduše jsem je nenaplnila origoš krémem, který se nazýva crème pâtissière, což jim na chuti vůbec neubralo. Takže kdo by se chtěl do tohoto dezertu pustit (opravdu vynikající jednohubka), tak recept je tady:

Na profiteroly:
110g hladké mouky
Špetka soli
175 ml vody
85g másla
3 vejce

Náplň:
200g kvalitní čokolády
120 ml horké vody
750 ml vanilkové zmrzliny nebo šlehačky

Troubu předehřejte na 200°C. Plech vyložte silikonovou podložkou nebo papírem. V malém hrnci přiveďte vodu s máslem k varu. Sundejte z plamene a dejte stranou. Do mouky dejte špetku soli a naráz přidejte do horké vody s máslem. Míchejte, dokud se směs neodlepuje od stěn hrnce. Dejte znovu na plamen a na mírnem ohni za stálého míchání vařte asi 2 minuty. Dvě vejce přimíchejte do připravené směsi. Třetí vejce rozšlehejte a přidejte také. Pomocí lžíce nanášejte těsto na plech. Tvořte malé koblížky. Vložte do trouby a pečte asi 30 minut. Po upečení nechte profiteroly vychladnout.

Vodu a čokoáadu dejte do hrnce a na vodní lázni rozpusťte, aby vznikla poleva. Profiteroly rozpulte, naplňte šlehačkou nebo vanilkovou zmrzlinou a ozdobte čokoládovou polevou.

Co se týče receptu, tak ve fázi, kdy se zašlehávaíi vejce jsem těsto dala do robota a chvíli jsem na malé otáčky šlehala, aby těsto zchladlo. Poté jsem začala přidávat vejce.
Profiteroly jsem tvořila cukrářským sáčkem. Kdo by to taky tak dělal, tak jakmile je budete mít, namočte si ukazováček do studené vody a zatlačte jemně špičky, které se nanášením cukrářským sáčkem vytvořily.
Kdo chce být originální, tak profiterol nerozřízne, ale dírkou do něj nanese krém.

A já bych do profiterols, kdyby se mi chtělo, dělala tento:

250 ml mléka
1 vanilkový lusk
3 žloutky
60g krupicového cukru
25g kukuřičného škrobu
25g másla
25 ml rumu

V hrnci svařte mléko s vanilkovým luskem. V míse smíchejte žloutky s cukrem a poté přimíchejte škrob. Z mléka vyndejte vanilkový lusk. Vařící mléko za stálého míchání postupně zašlehávajte do žloutkové směsi. Přelijte ji zpátky do hrnce, vraťte na plamen a za stálého míchání krém povařte do zhoustnutí. Poté ho hned sundejte z plamene a zamíchejte do něj máslo. Nechte vychladnout a poté přidejte rum a zamíchejte. Dobrou chuť :)




Komentáře

Populární příspěvky