Ananasové řezy s krémem z mascarpone - Orgasmus řezy




Tyhle řezy, co jsem tak pochopila, znají všichni, kromě mě😂. Já je objevila před nějakými 4 měsíci díky jedné Youtuberce. Pěje se na ně děsná chvála a mě zajímalo, jestli jsou fakt tak výborný. Ve video receptu je to poprvé, co je peču. Byl to odvážný krok, nevím, jestli správný, ale už se stalo😜.

A jaký je můj názor? Jak se zmiňuji ve videu, vlašáky jsou pro mě na těchto řezech trochu navíc. Ořechy jsem nasekala a tak jejich chuť na moučníku přebíjí chuť těsta a krému. Příště bych nejspíš volila plátkové mandle, ale také mě napadlo ořechy umlet na jemno a lehce jimi řezy zasypala.


Další je čokoláda. Tu jsem si ve videu rozpustila, přelila do cukrářského sáčku a pocákala řezy. Až budu řezy dělat příště, čokoláda nastrouhám.

A teď k pečícímu papíru. To je super vynález, ale tyhle řezy se po upečení na papír přilepily, že když jsem chtěla ukrojit hezký kousek na fotku, nebylo to možné. Příště zkusím plech vymazat máslem a vysypat moukou.


Další věcí je ananas. Všude se píše, že máte použít střední plechovku. To jako vážně není nikdo schopnej napsat kolik toho má být? Já jsem koupila plechovku, která měla 580 g se vším všudy. Celou jsem ji rozmixovala (včetně šťávy) a do řezů jsem nalila 240 g. Příště bych dala těch 290 g.

A poslední je plech. Těsto jsem pekla na plechu 39x27 a nepřijde mi, že by bylo až tak vysoké. Příště bych volila menší plech.


Jistě jste si všimli, že jsem u krému místo pomazánkového másla použila mascarpone. Ano. Dokážu totiž pomazánkové máslo snést na rohlíku, nikoli ve sladkých dezertech či moučnících.

A jaký je závěr? Moc nerozumím tomu, proč jsou z řezů všichni tak uneseni. Jo, jsou dobrý, ale na zadek jsem si z nich nesedla. Možná je to těmi nasekanými ořechy, protože ty mi tam fakt vadí, ale to už je individuální. Ale když je dám pryč, řezy jsou výborný 😊.


Suroviny:
250 g polohrubé mouky
200 g krupicového cukru
1 vanilkový cukr
1 balíček prášku do pečiva
2 lžičky jedlé sody
2 vejce
240 g ananasu rozmixovaného i se šťávou

Krém:
500 g mascarpone
200 g vanilkového pudinku (použila jsem kupovaný se šlehačkou)
Moučkový cukr na doslazení  (stačilo mi 25 g)

150 g ořechů (plátkové mandle, nasekané vlašáky či umleté na jemno)
Čokoláda

Do mísy jsem nasypala polohrubou mouku, krupicový a vanilkový cukr, prášek do pečiva a jedlou sodu. Všechny suché suroviny jsem zamíchala a dále k nim přidala vejce a ananasový kompot. Zbylou část kompotu jsem si schovala do mrazáku na příště. Zbylý kompot můžete prostě sníst 😉.

Všechny suroviny jsem pomocí ručního mixéru vymíchala. Potom jsem vše promíchala ještě stěrkou pro případ, že by mouka zůstala na dně mísy.

Hotové těsto jsem vlila na plech vyložený pečícím papírem. Těsto jsem rovnoměrně rozetřela a plech jsem vložila do trouby předehřáté na 175°C. Těsto jsem pekla 20 minut. 

Nyní jsem si připravila krém. K mascarpone jsem přidala jeden koupený vanilkový pudink a vše jsem vymíchala. Podle chuti jsem si krém osladila moučkovým cukrem.

Dále jsem si nasekala vlašské ořechy.

Vychladlý plát těsta jsem potřela krémem, posypala nasekanými vlašskými ořechy a pocákala rozpuštěnou čokoládovou.

Řezy jsem dala chladit do lednice, poté je nakrájela.



Komentáře

  1. Určitě je lepší plech vymazat,já ho tak dělala,tak s tím pečicím papírem v tomto zkušenost nemám,jinak ho používám a co se týká mascarpone,tak jedině,pomazánkové máslo není ono.

    OdpovědětVymazat
  2. Problém s pečicím papírem zmiňují např. v některých videích z Lidl cukrárny. Jde o to, že některá těsta je po upečení a vychladnutí skoro nemožné od papíru oddělit, proto se papír musí sundat ještě než upečené těsto vychladne, nebo plech jen vymazat a vysypat moukou.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky